شهدای بهداشت و درمان، دفاع از بیماران را به موقعیت شغلی ترجیح دادند


شهدای بهداشت و درمان، دفاع از بیماران را به موقعیت شغلی ترجیح دادند

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: شهدا و تیم های بهداشت و درمان در زمان جنگ تحمیلی و بحران کرونا با وجود مدارج علمی و موقعیت عالی مادی اما حضور در جبهه های خدمت رسانی به مردم را به موقعیت شغلی ترجیح دادند.

به گزارش ایرنا،سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون و تکریم خانواده های شهدای بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت استان ایلام اظهار داشت: مدافعان سلامت همان راه مجاهدت شهدای پرسنلدرمان دوران دفاع مقدس را ادامه داده اند.

وی افزود: عملکرد پرسنل درمان که تمامی تلاش و همت خود را برای مهار ویروس کرونا و سلامت بیماران مبتلا بکار گرفتند، ستودنی و ارزشمند است زیرا از آسایش و آرامش و منویات مادی خود و خانواده گذشتند تا ارامش به جامعه بازگردد.

شاکرمی در ادامه با اشاره به طرح سلامت محله محور شهید قاسم سلیمانی یادآور شد: در کنار خدمات بسیج، سپاه و هلال احمر باید اذعان داشت که اصل کار غربالگری و تلاش برای مهار کرونا بر عهده نیروهای درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: کارکنان درمان و بهداشت با حضور در دل خانواده ها به این افراد خدمات تخصصی بهداشتی ارائه می دهند و البته برای کسب موفقیت های روز افزون در این طرح، همکاری ببشتر فرمانداران و دیگر دستگاه ها لازم است.

وی اضافه کرد: مدافعان سلامت و کارکنان درمان در ایام کرونا حماسه ساز شدند و جان و سلامتی خود را برای حفظ سلامت بیماران مبتلا به کرونا به خطر انداختند و حماسه سازی آنها در اذهان جامعه ماندگار شد.

شاکرمی اظهار داشت: در استان ایلام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بهداشت و درمان سپاه تا قبل از شیوع کرونا ضعیف بود، اما به علت تعداد زیاد بیماران امکانات و تجهیزات معاونت درمان سپاه تقویت شد.

وی تاکید کرد: باید باتوجه به شیوع ویروس انگلیسی کرونا، محدودیت ها جدی تر از سوی مسوولان اعمال شود و همچنین در طرح شهید سلیمانی باید مدیریت غربالگری خانه به خانه انجام بگیرد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم گفت: راه حل اصلی مهار ویروس کرونا استفاده از نیرو و ظرفیت خود مردم است، همان کاری که در ایران در قالب طرح شهید سلیمانی انجام گرفته است.

دکتر علی خورشیدی افزود: طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروی بسیج و پرسنل درمان و با وجود تحریم های ظالمانه درمانی و دارویی با موفقیت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: باید آگاه سازی و ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف مردم نسبت به مخاطرات ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط آنها باید جدی تر گرفته شود.

خورشیدی اضافه کرد: همکاری دستگاه های مرتبطی چون علوم پزشکی، سپاه، بسیج و هلال احمر نقش بسیار موثری در مدیریت بیماری کووید ۱۹ داشته است و اگر این حضور و مشارکت نبود بدون شک دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به کنترل ویروس کرونا نبود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده های جمعی از شهدای بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت و پیشکسوتان این عرصه تجلیل شد.

آیین برگزاری اهدای جایزه شهید رهنمون همزمان با سراسر کشور با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدیو کنفراس برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما