نسخه نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی بوشهر اجرا شد


نسخه نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی بوشهر اجرا شد

بوشهر- ایرنا- سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: اکنون 114 داروخانه، 123 پاراکلینیک و 57 درمانگاه طرف قرارداد این سازمان در سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعال شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سید جواد رکاب‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر از استان بوشهر ۵۳۶ پزشک در سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعالیت دارند که از این شمار ۱۷۸ پزشک طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح به معنی ارائه نشدن خدمت به دارندگان دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی نیست و بیمه شدگان دارای دفترچه و حتی فاقد دفترچه قادر به دریافت خدمات مدنظر خود از سازمان تامین اجتماعی هستند.

رکاب‌پور ادامه داد: برخی از مرکزهای درمانی استان بوشهر از زیرساخت لازم برای نسخه نویسی الکترونیک برخوردار نیستند و این باعث شده تا آنها نتوانند از مزیت‌های این طرح استفاده کنند.

وی یادآور شد: در این ارتباط بانک رفاه نیز تسهیلات ۴۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای درمانگاه‌ها لحاظ کرده‌است تا بتوانند زیرساخت‌های موردنیاز خود برای طرح نسخه نویسی الکترونیک ارتقا دهند.

رکاب‌پور یادآور شد: اکنون هزینه مرکزهایی که طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی کردند ظرف مدت ۲۴ ساعت و سایر مرکزها هزینه‌کرد آنها در پایان ماه پرداخت می‌شود که این رویکرد باعث ابزار تشویقی برای استفاده مراکز از طرح نسخه نویسی الکترونیک شده‌است.

وی گفت: در استان بوشهر برای هر بخش از طرح نسخه نویسی الکترونیکی مشاورانی توانمند بکارگیری شدند تا مشکلات حین اجرای این طرح به حداقل برسد.

رکاب‌پور یادآور شد: سامانه تلفنی۱۴۲۰ نیز برای مرکزهای درمانی و بیمه‌ شده‌ها تعریف شده تا در صورت مواجه شدن با اشکال در طرح نسخه نویسی الکترونیک آن را از طریق سامانه پیگیری کنند.

نسخه نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی بوشهر اجرا شد

وی در باره افتتاح مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر گفت: تا نیمه نخست سال آینده ۲ درمانگاه تامین اجتماعی خورموج و جم و مرکز پاراکلینیک امام موسی کاظم (ع) برازجان به بهره‌برداری می‌رسد.

رکاب‌پور ادامه داد: پاراکلینیک برازجان ابتدا مقرر بود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد که زمان افتتاح آن به تاریخ دیگری موکول شد.

وی بیان کرد: درمانگاه‌های تامین اجتماعی در دیلم عملیات اجرایی آن از حدود یک ماه پیش آغاز و در دلوار نیز پیمانکار پروژه مشخص شده است و تا پیش از پایال سال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رکاب‌پور ادامه داد: برای احداث درمانگاه‌های تامین اجتماعی اهرم، شبانکاه و خارگ نیز فرایند اداری برای دریافت مجوز احداث آنها در دست پیگیری است.

وی افزود: با احداث درمانگاه‌های یاد شده بار مراجعه بیماران به مراکز تامین اجتماعی مرکز استان کاهش می‌یابد و از لحاظ کمی و کیفی روند خدمات رسانی تامین اجتماعی در مرکز استان ارتقا پیدا می‌کند.

رکاب‌پور ادامه داد: برای شهر بوشهر نیز با توجه به اینکه درمانگاه تخصصی مبعث به تنهایی نیاز بیمه شدگان را تامین نمی‌کند احداث دومین درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی برای بوشهر در دستور کار قرار گرفته و اکنون کارهای مربوط به کارشناسی و جانمایی آن در دست انجام است.

وی در ارتباط با خدمات تامین اجتماعی برای مراجعه‌کنندگان به دندان پزشک نیز اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی در صورتی که به دلیل ازدیاد بیماران موفق به دریافت خدمات مدنظر خود از درمانگاه مبعث نمی‌شوند باید سایر مرکزهای طرف قراردادهای سازمان تامین اجتماعی را برای درمان انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا