اقتدار منتخبان به میزان آرای مردم بستگی دارد


اقتدار منتخبان به میزان آرای مردم بستگی دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه میزان رای مردم به افراد منتخب بیشتر باشد، اقتدار آنان نیز در انجام مسئولیت بیشتر خواهد بود.

«حمید ملانوری» روز چهارشنبه در همایش فرمانداران استان خراسان جنوبی افزود: پشتیبانی و حمایت مردم مهمترین عامل در شکل‌گیری، تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در کنار همه عوامل موثر در دوام و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و جایگاه آن در دنیا، موضوع همراهی و مشارکت مردم در همه امور از مولفه‌های بسیار تاثیرگذار و غیرقابل انکار است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از اقدامات معاندین و جنگ روانی شکل گرفته افزود: معاندین و مخالفین نظام مدام بر این طبل می‌کوبند که مشارکت مهم نیست بلکه شکل‌گیری یک دولت جوان و انقلابی اهمیت بیشتری دارد در حالی که رهبر معظم انقلاب، مشارکت را پشتوانه نظام می‌دانند و بر آن تاکید دارند.

وی تصریح کرد: اگرچه دولت انقلابی و جوان مهم است اما همین دولت هم بدون پشتیبانی مردم، اقتداری نخواهد داشت.

ملانوری گفت: به همان اندازه که انتخاب فرد اصلح، کارآمد، متعهد، متدین و سیاس برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم است به همان میزان پشتیبانی و حمایت مردم از وی اهمیت دارد.

وی با تجلیل از حضور پررنگ مردم در رژه خودرویی روز ۲۲ بهمن علیرغم همه محدودیت‌های موجود افزود: مردم در همه ادوار نشان داده‌اند که نظام برایشان مهم است و برای همین همیشه در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان انتخابات هم اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، دقت لازم در همه امور صورت گیرد و رفتار ما به گونه‌ای نباشد که در اراده مردم خلل ایجاد شود، مردم با دید باز همراهی می‌کنند.

وی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را چهار موضوع بسیار مهم در برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: مسئولیت تامین سلامت و امنیت انتخابات به عهده ما به عنوان مجریان انتخابات است اما موضوعات رقابت و مشارکت، وظیفه خیلی از گروه‌ها، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، ریش سفیدان و افراد تاثیرگذار است.

ملانوری افزود: این افراد می‌توانند با آگاهی بخشی و ایجاد انگیزه، آحاد مردم را به حضور هم در بحث رقابت هم مشارکت ترغیب کنند.

وی به فشارهای آمریکا و کشورهای وابسته به آن اشاره کرد که با هدف تضعیف مردم صورت گرفته است و گفت: با وجود همه تهدیدهای موجود، به لطف اقدامات نظام، مداخله‌های دولت و همراهی مردم، شاهد تاب‌آوری بالای جامعه در برابر همه فشارها هستیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت در مسایل اقتصادی نیز علیرغم اینکه مشکلات جدی رقم خورد اما خوشبختانه در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده‌ایم، اوضاع رو به بهبودی است و رویدادهای حوزه بین‌الملل نیز باعث شده رضایتمندی در بین اقشار و آحاد مردم بیشتر شود.

وی از اهمیت برگزاری انتخابات در جامعه بین‌الملل گفت و تصریح کرد: از آن جایی که افراد تاثیرگذار نظام از شخص رهبری گرفته تا اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر اساس رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند، لذا انتخابات ایران همواره برای جامعه بین‌الملل مهم بوده است.

ملانوری گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، معاندین همواره به دنبال این هستند که با طراحی سناریوهایی به پایداری نظام خدشه وارد کنند لذا باید برای برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری اهتمام ورزیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری انتخاباتی سالم باید اصل قانون‌مداری را رعایت کنیم و برای این کار، آموزش و مهارت‌آموزی همه عوامل اجرایی بسیار مهم است.

وی افزود: عوامل اجرایی قانون را بازخوانی کنند تا در روز انتخابات، درگیر ابهام و شبهه‌ای نباشند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اصل بی‌طرفی را از مواردی برشمرد که باید مورد توجه عوامل اجرایی باشد و گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و قانون، همه کسانی که در برگزاری انتخابات یا روند نظارت بر آن نقش دارند باید کار خود را بی‌طرفانه انجام دهند.

وی گفت: ما به واسطه جایگاه حقوقی و مسندی که نظام برای ما مهیا کرده باید مراقب رفتار، گفتار، نوشته، رفت و آمد و منش خود باشیم تا مبادا شائبه طرفداری از فرد یا گروهی خاص را القا کنیم.

ملانوری با تاکید بر اینکه رفتار و گفتار ما می‌تواند بر نظر مردم و در نهایت نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد اظهار داشت: همه ناظران، بازرسان و مجریان انتخابات باید تلاش کنند که رای مردم حاکم شود و کسی سرنوشت‌شان را در یک دوره ۴ ساله به دست بگیرد که خود انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید همه تلاش خود را بکنیم که انتخابات بدون هیچ اعتراض و گلایه‌ای تمام شود، رای‌ها با مشارکت بالای مردم به صندوق‌ها ریخته و نتیجه انتخابات همان شود که مردم می‌خواهند.

همایش فرمانداران استان امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و فرمانداران ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در محل استانداری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟