25 برنامه در کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز قزوین برگزار می‌شود


25 برنامه در کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز قزوین برگزار می‌شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در راستای کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، 25 برنامه فرهنگی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا حقایق پور روز چهارشنبه در
کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که با حضور جمعی از مسوولان و خانواده‌های معظم زنان شهید در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی پیامی به کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز فرمودند امروز برای تعظیم به ارتش هزاران نفره زنان شهیدی جمع شده‌اید که در تغییر مسیر تاریخ اسلام و کشور، نقشی شایسته ایفا کردند و سربلند به محضر خدای متعال رفتند.
وی اظهار داشت: لشکری از فرشتگان که از جان مقدس خود در راه اسلام مایه گذاشتند، تماشاچی نبودند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند و تعریف جدیدی از "زن" به شرق و غرب ارائه کردند.
حقایق پور افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اولین بار کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز در کشور برگزار شد.
این مسوول تصریح کرد: در همین راستا، مقدمات برگزاری کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز با همکاری استانداری در دستور کار قرار گرفت و طی جلسه‌هایی، مقرر شد ۲۵ برنامه فرهنگی در راستای کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز برگزار شود که تاکنون ۵۰ درصد برنامه‌ها برگزار شده و مابقی نیز تا ۲۲ اسفند ماه، روز بزرگداشت شهدا برپا خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برگزاری کنگره ۲۹ زن شهید و جانباز، دیدار با خانواده شهدا و زنان جانباز، ساخت کلیپ، بهره‌گیری از ظرفیت جانبازان و ایثارگران در قالب پیام‌آوران ایثار، نامگذاری معابر و اماکن مدارس دخترانه به نام زنان شهید و جانباز، گلباران مزار شهدای زن و تولید محتوا در فضای مجازی از جمله این برنامه‌ها است.
وی برپایی نمایشگاه، تهیه بانک اطلاعات زنان شهید و جانباز و به روزرسانی آن، هماهنگی برای ساخت سردیس زنان شهید و جانباز، برگزاری یادمان، انجام تبلیغات محیطی، مسابقه آنلاین دارت، کاشت نهال به یاد زنان شهید و جانباز، مسابقه کتابخوانی و مقدمات تالیف و چاپ کتاب را از دیگر برنامه‌های این کنگره برشمرد.
در این مراسم از خانواده ۱۷ زن شهیده و ۱۲ جانباز با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 5 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ