مجوز تاسیس صندوق پژوهش در صنعت دفاعی و 2 نهاد دیگر تصویب شد


مجوز تاسیس صندوق پژوهش در صنعت دفاعی و 2 نهاد دیگر تصویب شد

تهران- ایرنا- تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری مصوب شد.

به گزارش روز چهارشنبه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، این کارگروه با اعطای مجوز تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی موافقت کرد.

پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به ریاست غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیری علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور تمامی اعضا در محل صندوق نوآوری به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تغییر ساختار صندوق پژوهش و فناوری توسعه همکاری‌های بین‌المللی فناورانه ایرانیان که پیش از این با گزارش نظارتی دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به حالت تعلیق و لغو مجوز درآمده بود مورد بحث و برسی اعضا قرار گرفت و تغییر کامل سهامداران این صندوق و نام آن به توسعه ماشین‌سازی تصویب شد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد
با تصویب اعضای کارگروه، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد. این صندوق با سرمایه ثبتی ۳۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۴۹ درصدی بازیگران اصلی علم و فناوری استان شامل پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان بخش دولتی و مشارکت ۵۱ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است.

صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی
در ادامه صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی با سرمایه ثبتی ۵۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید. ۴۹ درصد از سهام این صندوق را بخش دولتی و ۵۱ درصد دیگر را بخش خصوصی تشکیل داده ‌است.

اعطای مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر
در این جلسه درخواست مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی در مجموع ۳۴ درصد سهام صندوق و بخش خصوصی ۶۶ درصد از سهام این صندوق را تشکیل می دهند.

تغییرات سهامداری صندوق‌های پژوهش و فناوری ارس، خراسان جنوبی و مواد پیشرفته و انرژی
در ادامه جلسه با تغییرات سهامداری صندوق‌های پژوهش و فناوری ارس، خراسان جنوبی، مواد پیشرفته و انرژی و تمدید مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر موافقت شد.

تصویب الزام حداقل سرمایه تادیه شده صندوق‌های پژوهش و فناوری
همچنین در این جلسه پس از گزارش آماری وضعیت سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری، اعضای کارگروه با مصوبه الزام حداقل سرمایه تادیه شده برای صندوق‌ها موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه صندوق‌های پژوهش و فناوری استان تهران با سرمایه تادیه شده کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال، سایر استان‌ها با سرمایه تادیه شده کمتر از ۵۰ میلیارد ریال و صندوق‌های استان‌های کمتر توسعه یافته با سرمایه تادیه شده کمتر از ۳۰ میلیارد ریال موظف شدند تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ سرمایه خود به میزان حداقل سرمایه فوق، افزایش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)