مدیران برای عدالت تربیتی و فضای روانی مثبت دربین دانش آموزان تلاش کنند


مدیران برای عدالت تربیتی و فضای روانی مثبت دربین دانش آموزان تلاش کنند

بندرعباس- ایرنا- معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش، عدالت تربیتی را مهم‌ترین هدف سند تحول آموزش و پرورش دانست و گفت: مدیران به دور از موقعیت اجتماعی، محیطی زمینه را برای یادگیری عاطفی اجتماعی و برقرای عدالت تربیتی بین دانش آموزان فراهم کنند.

رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در نشست تخصصی با کارشناسان، مدیران، راهبران آموزشی و تربیتی مدارس ابتدائی سراسر هرمزگان که در شبکه شاد برگزار می‌شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بار اصلی و مسوولیت آموزش و تربیت دانش آموزان برعهده مدیران است لذا همه باید تلاش کنیم تا خانواده‌هایی که کمتر مورد حمایت آموزشی قرار دارند، به صورت ویژه دیده شوند.
وی بیان داشت: برای برقراری عدالت آموزشی داشتن کلاس درس خوب یا امکانات آموزشی مناسب به تنهایی کافی نیست بلکه ایجاد یک محیط عاطفی و روانی و همچنین با نشاط و پویا می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.
معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: با مجازی شدن آموزش، خانواده‌های کم برخوردار به صورت مضاعف نمی‌توانند از آموزش کودکان نسبت به خانواده‌های برخوردار، حمایت کنند که این موضوع می‌تواند فاصله بین آموزش دانش آموزان در این ۲ گروه را به دنبال داشته باشد.

حکیم زاده، پیش دبستانی را از ابزارهای مهم در ایجاد عدالت آموزشی برشمرد و گفت: پیش دبستانی‌ها کلید عدالت در آموزش بویژه در مناطق کم برخوردار و در این شرایط ویروس کرونا و آموزش های مجازی هستند چون کودکان با یک ذهنیت و پیش نیازهایی وارد کلاس درس خواهند شد که روند آموزش آن‌ها را بهبود می‌بخشد.
وی در پایان با قدردانی از دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان، خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه و جهادگونه معلمان و مدیران در این شرایط سخت به درستی ستودنی است و قدردان همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری