جدیدترین آمار کرونا در ایران/آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر کووید-19


سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 73 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به 59 هزار و 736 نفر رسید.

به گزارش سایت طلا،دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز(۶ اسفند ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۶ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. در عین حال سه هزار و ۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند همچنین شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

جدیدترین آمار کرونا در ایران/آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر کووید-19

آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر کووید-۱۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شواهد نشان می‌دهد که شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در مردان بیش از زنان اسن و برخی ویژگی‌های بیولوژیک، مردان را در ابتلا به کووید-۱۹ آسیب پذیرتر از زنان می‌کند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از اول تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شده است و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، شعار امسال این هفته «همه‌گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامتی مردان» است.

وی افزود: گرچه ابتلا به کرونا مختص جنسیت خاصی نیست اما شواهد نشان می‌دهد که شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در مردان بیش از زنان است و برخی ویژگی‌های بیولوژیک، مردان را در ابتلا به کووید-۱۹ آسیب پذیرتر از زنان می‌کند.

لاری ادامه داد: از طرفی مسئولیت شغلی مردان و حضور بیشتر آنان در اجتماع و محیط های پرخطر می‌تواند از دلایل مهم ابتلای بیشتر مردان به کرونا باشد. هفته سلامت مردان فرصت مغتنمی برای ارتقای سواد سلامت و افزایش آگاهی، هوشیاری و ترغیب مردان به حفاظت بیشتر از خود در برابر کووید-۱۹ است.

وی گفت: جای خوشحالی است که آخرین روز این هفته در سال جاری، مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز گرامیداشت مقام پدر است. ضمن عرض تبریک این روز به کلیه مردان و پدران کشور به ویژه مردان شاغل در نظام سلامت از تلاش‌شان در جبهه نبرد علیه کووید-۱۹ تشکر می‌کنیم.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

برای خوردن این دسر باید خانه تان را بفروشید | 120.6 هزار سقوط شدید قیمت دلار و یورو در بازار و صرافی ملی | 153.1 هزار شوک قیمتی مسکن در راه است؟ / پیش بینی قیمت ها بعد از نوروز | 94.5 هزار زیبا ترین دختران جهان در سال گذشته را ببینید | 270.2 هزار 3 تیپ شخصیتی که هیچوقت پولدار نمی‌شوند ! | 119.6 هزار این بازیگران با موی بلوند زیبا تر می شوند | 90.9 هزار 7 اشتباه درباره شارژ کردن گوشی که باتری آن را منفجر می کند | 492.6 هزار زیبا ترین زنان خاورمیانه که یکی از آنها ایرانی است را ببینید | 131.9 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت