بهبود ناوگان آتش‌نشانی در زاگرس جنوبی


بهبود ناوگان آتش‌نشانی در زاگرس جنوبی

10 دستگاه از خودروهای سنگین آتش‌نشانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی مستقر در پنج منطقه عملیاتی این شرکت به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر ناوگان آتش‌نشانی، تعمیر و بازسازی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علیرضا امینی، رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه تغییر کاربری خودروهای آتش‌نشانی پشتیبان به خودروهای آتش‌نشانی چندمنظوره با به‌کارگیری فناوری‌های روزآمد دنیاست.

وی درباره مزیت‌های تغییرات ایجادشده، گفت: در خودروهای چندمنظوره از سامانه‌های مختلف خاموش‌کننده آتش از جمله آب و فوم به همراه تمامی تجهیزات مربوطه استفاده می‌شود، در حالی که خودروهای پشتیبان فقط دارای سیستم آب هستند.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: به‌منظور ارتقای ضریب اطمینان عملکرد خودروهای آتش‌نشانی، همه مخازن آب، فوم و تجهیزات مربوط به آن نوسازی و بازسازی شد و همچنین آزمون عملکرد سیستم‌های الکتریکی، کابین خودرو، پمپ آتش‌نشانی و تجهیزات مرتبط، مخازن آب و فوم، مانیتورها، سیستم کف‌ساز و دیگر تجهیزات نصب‌شده روی کابین به‌دلیل اطمینان از عملکرد صحیح همه خودروها انجام شده است.

امینی با اشاره به اینکه این خوردوها هم‌اکنون در مناطق عملیاتی پارسیان، نار و کنگان، آغار و دالان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد در حال سرویس‌دهی هستند، گفت: در صورت اجرای این پروژه از سوی شرکت‌های صاحب‌نام سازنده خودروهای آتش‌نشانی، اجرای آن ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت، اما در اقدامی جدید به‌منظور کمک به توانمندسازی شرکت‌های نوپای بومی، افزایش بهره‌وری و استفاده بیشتر از دانش متخصصان زاگرس جنوبی، این پروژه از سوی یکی از شرکت‌های فعال در استان فارس با هزینه‌ای حدود ۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی دارای ۱۶ ایستگاه آتش‌نشانی و ۲۵ خودرو اطفای حریق است که به‌منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آمادگی کامل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!