ارسال 442 اثر به دبیرخانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب


ارسال 442  اثر به دبیرخانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب

دبیر جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب از ارسال 442 اثر به دبیرخانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی گودرزی در آئین اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در ساختمان ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران افزود: در حوزه اقوام و موضوع وحدت اسلامی خلأ و ضعف کار پژوهشی مشهود است.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین جشنوراه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در راستای حمایت و تشویق پژوهشگران به منظور رفع ضعف های پژوهشی موجود در حوزه وحدت اسلامی و اقوام برنامه ریزی و اجرا شد.

دبیر این جشنواره اظهار داشت: در گروه اقوام اثر ویژه‌ای وجود نداشت و در حوزه وحدت اسلامی هم اگرچه کارهای خوبی انجام شده است اما نسبت به سایر گروه های مطالعاتی مانند مذاهب و نقد فرق و نحله‌های انحرافی، فاصله بسیار زیادی احساس می‌شود که لازم است مراکز پژوهشی و علمی در این دو موضوع مهم و حیاتی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمی این جشنواره گفت: عمده داوران جشنواره سطح ۴ حوزه و دکترای دانشگاهی داشتند و ۲۸ داور در ارزیابی تفصیلی آثار مشارکت داشتند ضمن اینکه هر کتاب حداقل توسط دو داور ارزیابی شده است و در کتب برگزیده تا ۴ داور هم‌نظر داده‌اند.

گودرزی افزود: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این جشنواره حضور یکی از برادران و علمای اهل‌سنت به‌عنوان برگزیده بود که به‌صورت ویژه از ماموستا یحیی اسماعیلی بابت کتابی که در نقد وهابیت نوشته شده است تقدیر به عمل آمد و کتاب ایشان با نام دفاع از سنت در برابر بدعت در اثرهای شایسته تقدیر موردتوجه ویژه داوران قرار گرفته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی