نخستین موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد


نخستین موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجانغربی گفت: 2 فرد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی و اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری بین نزدیکان این افراد انجام شده است.

جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این افراد، بانوی ۴۸ ساله بود که از مرز تمرچین پیرانشهر وارد آذربایجان غربی شده است.

وی اضافه کرد: دومین مورد نیز کارگر ۳۰ ساله اهل خوزستان است که در یکی از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی شاغل بوده و از این استان بازگشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: اولین مورد طی غربالگری از مسافران ورودی به کشور و دومین مورد توسط مرکز ۱۶ ساعته کشف و شناسایی شده است.

دکتر آقازاده بیان کرد: کلیه افراد در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی، مراقبت و غربالگری شده و اقدامات بهداشتی در راستای کنترل و جلوگیری از انتشار بیماری انجام گرفته است.

وی با ابراز نگرانی شدید از گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و استان که قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد بر رعایت هر چه بیشتر و مستمر پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری و آغاز موج سهمگین چهارم بیماری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و افزون بر سه هزار و ۶۰۰ نفر فوت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد