سه هزار و 700 تبلت بین دانش‌آموزان استان اردبیل توزیع شد


سه هزار و 700 تبلت بین دانش‌آموزان استان اردبیل توزیع شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع سه هزار و 700 تبلت و گوشی همراه بین دانش‌آموزان نیازمند در نقاط محروم این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، احمد ناصری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده این تبلت‌ها در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های نیازمند در نقاط محروم استان شده است تا دانش‌آموزان از آموزش مجازی و شبکه شاد بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر سه هزار و ۷۰۰ تبلت و گوشی همراه توزیع شده، مرکز آمار ایران ۵۰۰ دستگاه تبلت در اختیار آموزش و پرورش استان قرار داده که توزیع آنها نیز در بین دانش‌آموزان نیازمند و محروم طی روزهای آینده شروع خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل و همکاری خوب اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت تحت پوشش قرار دادن روستاهای فاقد اینترنت، بیان کرد: هم‌اکنون ۲۴۳ روستا در نقاط مختلف استان تحت پوشش اینترنت نیستند که تلاش می‌شود این مشکل نیز به زودی حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانش‌آموز استان در شبکه آموزشی شاد حضور دارند که مقرر شده با استفاده از کانال‌های ایجاد شده توسط آموزش و پرورش ارتباط مستمری با خانواده‌های دانش‌آموزان برقرار شود.

ناصری با اشاره به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال ادامه داد: مصوبه‌ای مبنی بر حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین دانش‌آموزان هنرستان‌ها جهت رفع اشکال در مدارس به تصویب رسیده بود که دانش‌آموزان و هنرآموزان از این کلاس‌ها استقبال خوبی کردند به طوری که در نقاط شهری ۷۵ درصد دانش‌آموزان پایه‌های مذکور در آنها شرکت می‌کنند.

او با بیان اینکه به ازای هر دانش‌آموز ۶ مترمربع فضای آموزشی در استان وجود دارد، اظهارکرد: استاندارد این فضا ۸.۵ متر مربع است که استان اردبیل از این لحاظ رتبه یازدهم را دارد.

وی همچنین با تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز افزود: سال آینده با کمک و همت خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۳۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی