موزه طلا و جواهرات کرمان افتتاح شد


موزه طلا و جواهرات کرمان افتتاح شد

موزه طلا و جواهر کرمان که توسط بخش خصوصی و با نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان راه اندازی شده، اوسط وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای میراث فرهنگی ایران و ونزوئلا موزه طلا و جواهرات کرمان افتتاح شد.

"علی اصغر مونسان" وزیر میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حاشیه افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان گفت: بازدید از کرمان پیرو افزایش سطح تبادلات گردشگری بین ایران و ونزوئلا هست که در برنامه های وزارتخانه قرار گرفته تا ما بتوانیم سطح همکاری های گردشگری بین دو کشور را ارتقا دهیم.

وی از انجام تورهای آشناسازی بین دو دولت خبر داد و اظهار کرد: در نخستین گام سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران را داشتیم و مقرر شد در این سفر محدود دو شهر را به عنوان نمونه ایران در معرض نمایش این هیئت دولتی و غیردولتی ونزوئلا قرار دهیم.

وزیر گردشگری با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان کرمان عنوان کرد: یکی از آن شهرها استان کرمان است به لحاظ جایگاهی که کرمان در تاریخ و تمدن کشور دارد و همچنین داشته های تاریخی فراوان و کویر زیبا که قرار شد این هیئت نخستین سفر را به استان کرمان داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که پس از یک شب اقامت در کویر و آشنایی با کویر و امکانات کویر به شهر اصفهان می‌رویم و سپس به تهران برمی‌گردیم، تصریح کرد: هدف از سفر به کرمان تور آشناسازی آژانس های گردشگری و کویرنوردی بوده است.

مونسان با بیان این مطلب که مکان هایی که ثبت ملی هستند امکان تغییر در آنها وجود ندارد و به هیچ عنوان اجازه تغییر و تخریب وجود ندارد و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: نگران تغییر و تخریب نباشید جایی که ثبت ملی می شود تغییر و تخریب نخواهد شد.

وی آوردن هیئت خارجی به کرمان را یکی از لطف های وزارت میراث به استان کرمان دانست و عنوان کرد: بازدید از اماکن تاریخی و گردشگران استان از اهداف این سفر است باید مدنظرداشت که گردشگران اروپایی کویر را می پسندند.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به شیوع کرونا و آسیب هایی که به بخش گردشگری وارد کرد، افزود: به علت شیوع کرونا ارتباط با گردشگران خارجی قطع شده انشاءالله با آمدن واکسن کرونا دوباره شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت والای شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: مزار شهید سلیمانی زیارتگاهی برای ارادتمندان به ایشان است که در سطح منطقه و حتی فراتر از منطقه حضور دارند.

مونسان ادامه داد: وزیر گردشگری ونزوئلا در بدو ورود به ایران پیگیر حضور بر سر مرقد این شهید بزرگوار بود و سوال کرد مزار ایشان کجاست و آیا در برنامه قرار دارد و من اعلام کردم در برنامه هست و می خواهم بگویم ارادتمندان به ایشان کم نیستند و حتما موجب جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی می شود.

وی درباره سفرهای نوروزی نیز گفت: در بحث نوروز 1400 با ستاد ملی کرونا با کمیته امنیتی و اجتماعی جلسات مفصلی داشتیم و بحث های مفصلی با حضور وزارت گردشگری و وزارت کشور و بهداشت و سایر دستگاه های مرتبط برگزار شد لذا طرحی را آماده و به رئیس جمهوری ارائه کردیم و در نهایت به تصویب رسید.

وی افزود: سه نوع سفر داریم. نوع یک و دو مدیریت شده است و تورهای گردشگری یا اقامت ها در محل های مجاز گردشگری که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در رابطه به آنها دارد زیرا پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و زیر نظر هستند.

وی ادامه داد: آنچه موجب نگرانی است سفرهای انبوه بدون برنامه هست که هر کسی ماشینش را بردارد و برود و نشود این مسیر را کنترل کرد و اجتماعاتی ایجاد کند که ممکن است خیلی بد باشد لذا برای آن ابلاغ هایی به همه استانداران کشور شده است مثلا هر گونه کمپینگ و زدن چادر و هرگونه اجتماع ممنوع است بنابراین سفرهای نوع یک و دو که برای گردشگری اقتصاد و درآمد ایجاد می‌کند بعد از یک سال که رکود و آسیب دیده است را در ایام نوروز خواهیم داشت.

مونسان افزود: در نوع سوم سفر را تمام تدابیر را به کار می گیریم که خدایی نکرده موجب تجمع و سفر بدون برنامه وپروتکل بهداشتی نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!