کارآفرینان بسیجی قزوین در قالب کار جمعی و تعاونی ساماندهی می‌شوند


کارآفرینان بسیجی قزوین در قالب کار جمعی و تعاونی ساماندهی می‌شوند

قزوین – ایرنا – مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی استان برای ساماندهی کارآفرینان بسیجی قزوین در قالب کار جمعی و تعاونی اقدام خواهد شد.

سید جلیل حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه های اشتغال دولت در بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و حمایت از کسب و کارهای اشتغالزای بسیجیان استان میان سازمان بسیج سازندگی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دوطرف در حوزه بهبود اشتغال بسیجیان شامل حفظ ثبات و پایداری اشتغال شاغلان بسیجی، ایجاد و توسعه اشتغال در کسب و کارهای دارای توجیه اقتصادی، تشریک مساعی از طریق هدفمندسازی و اولویت بخشی در اجرای برنامه های مربوط به اشتغال و بازار کار به ویژه ارائه کمک ها و مشوق‌ها برای اشتغال بسیجیان از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

حسینی اضافه کرد: همچنین توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی با استفاده از تفکر تعاونی و همیاری، استفاده بهینه از منابع، ظرفیتها و امکانات و توانایی های علمی و فنی دوطرف در جهت تقویت و توسعه سرمایه گذاری و مشارکت در تعاونی‌ها از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به تعهدات سازمان بسیج سازندگی استان در این تفاهم نامه، گفت: این سازمان باید از ظرفیت مالی و لجستیکی خود برای پیاده سازی کسب وکار و مشاغل خرد و خانگی اقدام کند و برنامه سیاست های فعال بازارکار و توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار را از طریق فعال سازی قرارگاه توسعه اشتغال بسیجیان اجرا نماید.

حسینی اضافه کرد: همکاری در تهیه نقشه استانی توسعه اشتغال بسیجیان به تفکیک تعاونی و خصوصی، همکاری در پیاده سازی طرح ها و فعالیت های توسعه اشتغال بسیجیان در قالب برنامه عمل مشترک منطقه ای، روستایی و رسته های اولویت دار و همکاری در ایجاد پایگاه های توسعه اشتغال بسیجیان در سطح مناطق شهری و روستاها از دیگر نقش‌های تعیین شده برای سازمان بسیج سازندگی استان در این تفاهم نامه است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت‌های دوطرف برای اجرایی نمودن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش اقصاد مقاومتی و ترویج و توسعه فرهنگ کار تعاونی در بین بسیجیان و اشتغالزایی، گام های بلندی در سطح استان برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس