60 هزار دانش‌آموز فارس به ابزارهای الکترونیکی مجازی دسترسی ندارند


60 هزار دانش‌آموز فارس به ابزارهای الکترونیکی مجازی دسترسی ندارند

شیراز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته برای تامین نیازهای دانش‌آموزان به گوشی هوشمند و تبلت، همچنان بیش از 60 هزار دانش‌آموز از این امکانات بی‌بهره‌اند.

فرهاد اسماعیلی، چهارشنبه در آیین اهدای تبلت به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در شیراز، با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار دانش‌آموز در فارس مشغول تحصیل هستند، افزود: حدود ٢٠درصد از این دانش‌آموزان، معادل ٩٠ هزار نفر از آنان فاقد گوشی همراه و تبلت بودند که تاکنون ۲۰ هزار دستگاه تهیه شده و هنوز به ۶۰ هزار دستگاه دیگر نیاز است.

وی، نحوه توزیع را از مهمترین مولفه‌های کمک مومنانه برشمرد و گفت: وقتی آموزش، سیاست و حتی مناسک دینی از ویروس کرونا متاثر شده است، همگان تلاش کردند تا آموزش دانش‌آموزان متوقف نشود و در این مسیر معلمان خوش درخشیدند.

اسماعیلی، همچنین به اجرای طرح "تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان" موسوم به "توکاد" اشاره و بیان کرد: پس از شیوع کرونا آموزش به شیوه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفت اما با بحران محرومیت تعداد زیادی از دانش‌آموزان مواجه شدیم که قادر نبودند گوشی همراه تهیه کنند یا از تبلت بهره‌مند شوند از همین رو در قالب طرحی با نام "توکاد" برای تامین این وسایل از سوی خیران و مردم اقدام کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های طرح توکاد رعایت شان دانش آموزان مناطق محروم است، اظهار داشت: تاکنون ٢٠ هزار و ۵۹۳ تبلت با هدف تامین نیاز دانش‌آموزان نیازمند با صرف بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح توکاد، تهیه و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022