تولیدات بخش کشاورزی کرمانشاه به بیش از پنج میلیون تن رسید


تولیدات بخش کشاورزی کرمانشاه به بیش از پنج میلیون تن رسید

کرمانشاه - ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به رشد بخش کشاورزی در سال 99 گفت: تولیدات استان در سال جاری به پنج میلیون و 78 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «نوربخش حاتمی» روز چهارشنبه در همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در این راستا امسال شاهد افزایش یک میلیون تنی ظرفیت صنایع تبدیلی استان و افزایش ۲ و نیم برابری سطح گلخانه ها و تجهیز ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار بودیم.

او سپس به موضوع شعار سال و ضرورت تحقق منویات معظم رهبری معظم انقلاب در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه کشاورزی استان رخ داد و بخش کشاورزی ثابت کرد می‌تواند محور توسعه اقتصادی استان باشد.

وی با تاکید بر رویکرد برنامه سه ساله توسعه استان اظهار داشت: در این برنامه که با همکاری اساتید دانشگاه و متخصصین امر تهیه شده عبور از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی مدرن و هوشمند هدف‌گذاری شده است.

همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید امروز با حضور مقامات استانی و کشوری در محل دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران استانی برگزاری شد، بیانیه آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه توسط رئیس دفتر او قرائت شد.

قرائت پیام ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه بخش دیگر این همایش بود.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که

از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی