اولین پلاتوی بخش خصوصی در بندرعباس به بهره‌برداری رسید


اولین پلاتوی بخش خصوصی در بندرعباس به بهره‌برداری رسید

بندرعباس-ایرنا- همزمان با دومین جشنواره مستقل پانتومیم هرمزگان، اولین پلاتوی بخش خصوصی، در مرکز جامعه معلولین استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پلاتو گفت: ساخت این پلاتو در مرکز جامعه معلولین و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، نشان دهنده ۲توانمندی و افتخار توام با یکدیگر است.

رضا کمالی زرکانی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر اقدامی که موجب افزایش سرانه فضای فرهنگی استان شود حمایت کرده و از متولیان آن قدردانی می کند.

وی ادامه داد: گروه‌های تئاتر معلولان استان در جشنواره های محلی، منطقه ای و ملی موفقیت‌ها و درخشش های بسیاری دارند و به بخش پرافتخار شناسنامه و کارنامه تاتر استان تبدیل شده اند.

مدیرعامل جامعه معلولین استان نیز ضمن قدردانی از اقدام سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت پلاتو در این مجموعه اظهار داشت: این پلاتو برای بالندگی و رشد تئاتر و موسیقی شهر بندرعباس و استان هرمزگان است و علاوه بر گروههای هنری معلولان برای تمرین و اجرا در اختیار همه هنرمندان خواهد بود.

حسن استاد یادآور شد: هرچند این پلاتو مدتی قبل آماده شد، اما بهره‌برداری از آن به دلیل شرایط ویژه کرونا با تاخیر مواجه شد.

۱۱۰صندلی تاتر بدون سرمایه و تسهیلات دولتی

سرمایه‌گذار پلاتوی خصوصی یارا و مدیرداخلی جامعه معلولین نیز در این مراسم بیان داشت: پلاتوی یارا با ۱۱۰صندلی مبله تجهیز شده و ظرفیت آن تا ۱۴۰تماشاگر قابل افزایش است.

فرید خرمی اعتبار ساخت پلاتوی یارا را چهار میلیارد ریال اعلام کرد که بدون استفاده از بودجه یا تسهیلات دولتی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: مسئولیت خود را با ساخت پلاتو تمام شده نمی دانیم و برنامه ریزی ها به گونه ای است که حمایت از هنرمندان و گروههای تاتری در این پلاتو تا تبلیغات و فروش بلیت ادامه خواهد داشت.

خرمی توضیح داد: کار فروش بلیت را یک تیم حرفه ای انجام می دهد تا کارگردان بدون دغدغه فروش بلیت، فقط بر کیفیت اجرا متمرکز باشد.

ستاد کرونا هنرمندان را رها نکند

این سرمایه‌گذار و مجری برنامه های فرهنگی و هنری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ستاد مدیریت کرونای استان به هنرمندانی شد که معیشت آنان به دلیلی تعطیلی کنسرت ها و تاترها به خطر افتاده است.

وی افزود: انتظار می رود با همکاری ستاد کرونا بتوانیم سالن‌های تئاتر و فضاهای روباز اجرای کنسرت‌ها را راه‌اندازی کنیم چرا که در وضعیت کنونی نزدیک به یکصد فرصت شغلی به سمت نابودی کامل پیش می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت