نقشه قهرمانی پرسپولیس مشخص شد


تیم فوتبال پرسپولیس با وجود عملکرد نه چندان قابل قبول مهاجمان خود موقعیت‌های خطرناکی را برای رسیدن به سه امتیاز و کسب قهرمانی نیم فصل به دست آورد.

رقابت‌های دور رفت لیگ برتر بیستم در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با کسب ۳۰ امتیاز از ۱۵ بازی در صدر جدول قرار گرفت تا سرخپوشان برای تکرار پنجمین قهرمانی متوالی خود یک نیم فصل را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آمار رویایی در پنج بازی

شاگردان یحیی گل محمدی تا پایان هفته دهم عملکرد پر فراز و نشیبی در لیگ برتر فصل جاری داشتند. نایب قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ پس از چند هفته تساوی در هفته دهم مقابل آلومینیوم اراک تنها شکست خود را متحمل شد اما بعد از آن، مدافع عنوان قهرمانی با کوچک‌ترین تلنگر به مسیر بردهای متوالی بازگشت.

سرخپوشان که تا پایان هفته دهم آمار ضعیفی در نرخ تعداد شوت، پاس سالم، موفقیت در نبردهای متقابل با بازیکنان حریف داشتند در پنج هفته پایانی شرایط متفاوتی پیدا کردند و به حداکثر امتیازات ممکن از این تعداد دیدار رسیدند. کسب ۱۵ امتیاز از پنج دیدار باعث شد تا سرخ‌ها صعود چشم‌گیری در جدول داشته باشند و بار دیگر به عنوان قهرمانی نیم فصل برسند.

امیدوار در گلزنی

شاگردان یحیی گل محمدی در نیم فصل اول موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریفان خود ایجاد کردند اما عملکرد نه چندان مطلوب مهدی عبدی و آرمان رمضانی در خط حمله این تیم باعث شد تا سرخ‌ها قبل از آخرین بازی خود مقابل گل گهر سیرجان تنها ۱۶ گل به ثمر برسانند. با این حال جشنواره گل شاگردان یحیی در تقابل با گل گهر سبب شد تا آنها به عدد ۲۱ در گلزنی برسند و دومین خط حمله لیگ را پس از سپاهان اصفهان را از آن خود کنند.

شاگردان یحیی در هر بازی ۱.۵۱ موقعیت گل ایجاد کردند تا در صدر تیم‌هایی قرار بگیرند که برای گلزنی فرصت داشتند. پس از این تیم گل گهر با ۱.۴۷ و استقلال تهران با ۱.۱۸ در رده‌های دوم و سوم حضور دارند.

نقشه قهرمانی پرسپولیس مشخص شد

قدرتمند در دژ دفاعی

اقتدار پرسپولیس در لیگ برتر بیستم رابطه مستقیم با استحکام خط دفاعی خود دارد. خطی به رهبری سیدجلال حسینی که با ۳۹ سال سن یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان لیگ برتر محسوب می‌شود. او در کنار محمدحسین کنعانی زادگان در ۱۰ بازی ابتدایی عملکردی فوق العاده داشت و در پنج دیدار منجر به پیروزی سرخ‌ها نیز توانست کمال کامیابی نیا را از یک هافبک به یک مدافع مستحکم تبدیل کند.

نقشه قهرمانی پرسپولیس مشخص شد

سعید آقایی نیز با عملکرد کم نوسان خود در دفاع چپ آمار قابل قبولی داشت. مهدی شیری نیز پس از چند هفته کم فروغ توانست به شرایط ایده آل بازگردد و در بازی پایانی این تیم در نیم فصل هم گلزنی کرد تا نشان دهد همچنان می‌تواند مورد اتکای یحیی گل محمدی در دفاع راست باشد.

در بین تیم‌های لیگ برتری، فولاد خوزستان کمترین خطر را روی دفاع خود با عدد ۶.۷ در هر بازی احساس کرد و سپس پرسپولیسی‌ها بودند که با دفاع منطقه‌ای خود ۷.۳ خطر را برای هر دیدار به نام این تیم ثبت کردند. سپاهان نیز عدد ۸.۵ را در این آمار برای خود کرد تا نشان دهد بیهوده نیست رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس در بالای جدول دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی