82 دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در پاکشت کشف شد


82 دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در پاکشت کشف شد

تهران- ایرنا- رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پاکدشت گفت: با کشف یک مزرعه استخراج بیت‌کوین در پاکدشت، 82 دستگاه ماینر به ارزش 800 میلیون ریال شناسایی و توقیف شد.

حمیدرضا نادری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌های ارزان، خسارت جبران ناپذیری به شبکه‌های توزیع برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌های ناخواسته را سبب می‌شود.
وی افزود: طی هفته جاری، یک مزرعه غیرمجاز استخراج بیت کوین با ۸۲ دستگاه ماینر با ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال در یکی از مناطق پاکدشت کشف شد که مصرف هر کدام از این دستگاه‌ها، ۱۰ آمپر است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف تقریبی هر کنتور مسکونی ۲۵ آمپر است، این مزرعه در طول شبانه روز به اندازه ۲۵ منزل مسکونی، برق مصرف‌ می‌کرد.
نادری گفت: با هماهنگی مقام قضایی، برق این مزرعه غیرقانونی قطع، پرونده متخلفان به منظور سیر مراحل قضایی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای امسال تا کنون ، با کشف ۳۳ مزرعه استخراج بیت کوین بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ ماینر غیرمجاز در پاکدشت کشف و ضبط شده که این تعداد ماینر، باعث صرفه جویی ۷ مگاوات توان شد.
وی افزود: جلوگیری از فعالیت غیرقانونی مراکز استخراج رمز ارز که بخش قابل توجهی از مصارف برق را به خود اختصاص می دهند، همکاری مردمی برای شناسایی این مراکز، بسیار تاثیر گذار است.
وی تأکید کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین شاخصه‌های تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌هاست.
نادری همچنین از کشف بیش از هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز در سال جاری خبر داد و افزود: انشعابات غیرمجاز، سرقت انرژی و دستکاری در کنتور و مصرف غیرمجاز از مهم‌ترین معضلات مربوط به مصرف انرژی است که در سال جاری بیش از هزار و ۵۰۰ مورد انشعابات غیرمجاز بدون کنتور شناسایی و جمع‌آوری گردید.
وی افزود: از مردم درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه مصرف برق غیرمجاز و مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ مرکز فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پاکدشت، گزارش دهند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)