«با تو خوشبختم»؛ ویژه‌برنامه شهرداری تهران به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)


«با تو خوشبختم»؛ ویژه‌برنامه شهرداری تهران به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)

تهران-ایرنا-معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر را تشریح کرد و گفت: این مجموعه ‌برنامه‌ها با عنوان «با تو خوشبختم» برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور اظهارداشت: همایش نیم‌روزه «با تو خوشبختم» با حضور پدران و فرزندان نوجوان با هدف آموزش و تقویت ارتباط موثر بین پدران و فرزندان در خانواده به مدت یک هفته از هفتم تا ۱۴ اسفند در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

وی گفت: این اردوی نیم‌روزه در سه بخش نشست‌های روانشناسی با موضوع؛ چگونه پدر خوبی باشیم، مسابقه‌های ورزشی و سرگرمی و پخش فیلم برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور با اشاره به پویش «یکشنبه‌های علوی» افزود: این پویش با هدف ترویج مفاهیم و حکمت‌های علوی در زندگی روزمره، از ولادت امام علی(ع) تا عید غدیر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: در این پویش علاوه بر ایجاد صفحه‌های مجازی و تولید و انتشار پست‌های گرافیکی با مضمون حکمت‌های کوتاه از نهج‌البلاغه، «بر لوح جان» که شامل گل طبیعی و کارت‌هایی با متن نهج‌البلاغه است، با مشارکت‌ کانون‌های مردمی، هر یکشنبه در اماکن مختلف سطح شهر تهران توزیع می‌شود.

وی اظهارداشت: به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و با هدف ایجاد فضای شادی و جنش در سطح شهر تهران، ویژه‌برنامه «کوچه‌های علوی» در سه بخش؛ راه‌اندازی کاروان سیار دف نوازی و مداحی در کوچه‌ها، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی نوجوانان در کوچه‌ها و نصب پرچم یا علی بر سر در منازل شهر تهران از پنجم تا هشتم اسفند برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری مسابقه‌های مختلف گفت: مسابقه خوشنویسی «سلام علوی» با موضوع اسما مبارک حضرت علی(ع) با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران از روز ولادت امام علی(ع) تا روز مبعث برگزار می‌شود و در شب مبعث آثار برگزیده معرفی و جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: مسابقه شعر «عین علی(ع)» با موضوع مدح این امام بزرگوار از هفتم تا ۲۳ اسفند برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیک Pur.andisheh@gmail.com ارسال کنند، همچنین مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» بر اساس کتاب «بهشت فراموش‌شده» در شبکه شاد ویژه کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: مسابقه هنری «مادرانه پدرانه» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) و تکریم جایگاه مادر و پدر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های صوتی و تصویری با محتوای شعر، دلنوشته، موشن، انیمیشن و... از طریق شماره تلفن ۰۹۲۲۳۰۲۵۴۵۸ در پیام‌رسان واتس‌آپ به دبیرخانه ارسال کنند.

فاطمیان‌پور گفت: وبینار «غدیر و ولایت» با هدف تبیین جایگاه حضرت علی(ع) و پاسخ به شبهات درباره این امام بزرگوار، از هفتم تا نهم اسفند به صورت مجازی از شبکه‌های مجازی فرهنگسراها و مراکز سازمان فرهنگی هنری منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ارج نهادن به جایگاه پدر در روز ولادت حضرت علی (ع)‌ بیان کرد: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در قالب ویژه‌برنامه «پدرانه» به دیدار پدران سالمند در آسایشگاه‌های توانبخشی و روستاهای اطراف تهران می‌رود و با اهدای گل پای حرف‌ها و خواسته‌های آنان می‌نشیند.

فاطمیان‌پور با اشاره به تولید نماهنگ «۱۳ خوش یمن» گفت: این نماهنگ توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ تولید و در روز ولادت حضرت علی(ع) در فضای مجازی منتشر می‌شود. شعر، ملودی، تنظیم و میکس این قطعه با ظرفیت داخلی فرهنگسرا انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین