راهکارهای ترویج آموزه‌های نهج‌البلاغه در ایرنا کاشان بررسی شد


راهکارهای ترویج آموزه‌های نهج‌البلاغه در ایرنا کاشان بررسی شد

یزد - ایرنا - راهکارهای ترویج آموزه‌های نهج‌البلاغه در حوزه فرهنگ عمومی در میزگردی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار ویژه و جمعی دیگر از مسوولان و دانشگاهیان کاشان در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منطقه شمال اصفهان بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این میزگرد که با توجه به نامگذاری کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج‌البلاغه ایران و در آستانه سالروز ولادت امام علی (ع) برگزار شد، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصطفی عباسی‌مقدم عضو هیات علمی گروه الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان دیدگاه‌هایشان را درباره توجه به آموزه‌های نهج‌البلاغه و ترویج آن در حوزه فرهنگ عمومی بیان کردند.

مشروح مطالب میزگرد فردا (پنجشنبه) همزمان با سالروز ولادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین (ع) در تارنمای ایرنا منتشر می‌شود.

شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور نام‌گذاری شده است.

افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج‌البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از این کتاب ارزشمند، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان آموزش دیده‌اند.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در منطقه شمال اصفهان به مرکزیت کاشان از حدود سال ۱۳۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری و تصویری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را بر عهده دارد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...