تردد کامیون‌های ایرانی از مرز جلفا و نوردوز افزایش یافت


تردد کامیون‌های ایرانی از مرز جلفا و نوردوز افزایش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در 11 ماهه امسال تردد کامیون‌های ایرانی از مرز نوردوز 16 درصد و از پایانه جلفا 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

اورجعلی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از تردد بیش از۱۲۷ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در ۱۱ ماهه سال جاری خبرداد و افزود: در این مدت بیش از۷۷هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۴۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند.

وی اعلام کرد: در ۱۱ ماهه امسال مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۸۰۰ هزار و۴۶۳ تن و میزان کالای ترانزیت شده از این مرز۶۷ هزار و ۳۴۸تن بوده است.

وی همچنین گفت: در این مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۳۶۵ هزار و ۸۰۸ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۳۰۵ هزار و۳۸۷ تن بوده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر میزان ترددمسافر در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرزی زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

این ۲ پایانه مرزی به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز