302 زندانی مالی توسط خیرین در اردبیل آزاد شدند


302 زندانی مالی توسط خیرین در اردبیل آزاد شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: 302 زندانی جرایم غیرعمد و مالی امسال با کمک ستاد دیه استان اردبیل از زندان آزاد شدند.

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در ششمین جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی با عنوان پویش نذر هشتم افزود: از این تعداد ۱۷۵ نفر از زندانیان با کمک ستاد دیه استان و ۱۲۷ نفر نیز با مراجعه مستقیم مردم از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: امسال کمک های مردمی به ستاد دیه استان افزایش داشته به طوری که خیری به تنهایی ۱۵ میلیارد ریال به این ستاد برای آزادی زندانیان کمک کرده است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آثار و تبعات منفی آن بر درآمد و معیشت مردم اضافه کرد: بسیاری از محکومان مالی در زندان‌های استان نیز متاثر از این شرایط در زندان‌های استان گرفتار هستند و خیرین و مسئولان باید برای کاهش مشکلات این افراد و خانواده‌های آنان که در معرض بسیاری از آسیب‌های جدی اجتماعی قرار دارند همت مضاعفی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم با اشاره به طرح نذر هشتم ستاد دیه استان گفت: در این طرح تلاش می‌شود تا نذورات خیرین و کمک‌های مسئولان ادارات از هشتم هر ماه تا هشتم ماه بعد برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جذب شود.

سیدعبدالله طباطبایی با قدردانی از کمک‌های خیرین به ستاد دیه استان افزود: کمک‌های ستاد دیه استان پس از تحقیق و بررسی‌های دقیق صرفا برای آزادسازی مددجویان نیازمند محکومیت‌های مالی غیرعمد دارند، صرف می‌شود.

وی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر برای ۳۰ نفر از محکومین جرایم سبک مرخصی پایان محکومیت صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا