عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد


عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد

طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان محلی، عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن از صفر تا صد عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در کنار مردم دنا می ماند.

علیرضا تابش در آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله دنا، افزود: مرحله آواربرداری در منطقه زلزله دنا آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث خانه های مردم زلزله زده، اظهار کرد: انتظار می رود مردم کار جداسازی مصالح را به نیروهای عملیاتی بنیاد مسکن واگذار کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به استقرار ماشین آلات بنیاد مسکن در منطقه زلزله زده دنا، گفت: ابتدا عملیات آواربرداری انجام شده و پس از آن پروانه شهرداری صادر شده و مهندسین نظام مهندسی نیز در منطقه حضور دارند.

تابش با اشاره به استقرار ستاد در شهر سی سخت، تصریح کرد: بنیاد مسکن برای ساخت خانه به صاحب خانه پیشنهاد می دهد که می توانند خود نسبت به ساخت خانه هایشان اقدام کنند یا احداث را به دست پیمانکار بسپارند.

عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد

عقد قرارداد مسکن زلزله زدگان با پیمانکاران در ۳ روز انجام می شود

وی با تاکید بر اینکه عقد قرارداد در مدت زمان سه روز عملیاتی می شود، ادامه داد: به لطف خداوند تمام تلاش خود را برای تحویل هرچه سریع تر خانه ها به مردم دنا به کار می گیریم.

وی روند کار و همکاری استاندار و تیم مدیریت بحران استان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: ۱۵۰ نفر از مردم دنا قسط نخست تسهیلات بلاعوض خود را از بنیاد مسکن دریافت کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه آواربرداری را به سرعت ادامه می دهیم، تاکید کرد: با اعتبارات بانکی هر خانه که ۱۰۰درصد تخریب شده ۱۰۰میلیون تومان وام و ۲۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در سطح شهر به آنها تخصیص می یابد اما در مناطق روستایی مبلغ ۸۰میلیون وام و ۲۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مردم دنا پرداخت می شود.

احداث و تعمیر۴۱۰۰ واحد مسکونی مناطق زلزله زده دنا

تابش با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز به هر واحد ۱۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنند، تصریح کرد: کمیته امداد و سایر نهادها نیز خدمات دیگری ارائه می دهند.هیچ مشکل و نگرانی در خصوص بودجه نداریم و ظرف چند ماه ۵۰۰ میلیارد تومان بصورت بلاعوض و تسهیلات بانکی در شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا هزینه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند، بیان کرد:بیش از ۶۰۰ واحد در سطح شهر و بیش از ۵۸۰ واحد نیز در روستاهای شهرستان دنا به صورت ۱۰۰رصد تخریب شد. همچنین از ۲۹۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی نیاز به تعمیرات دارند که واحدهای تعمیری در شهر ۱۵۰۰واحد و در روستا ۱۴۰۰ واحد است.

عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد

شهر سی سخت ایمن و زیبا ساخته خواهد شد

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز رد این مراسم گفت: آسایش و آرامش مردم شهر سی سخت و شهرستان دنا در پی این زمین لرزه به هم ریخت اما با حضور مسئولان دستگاهها و نهادهای مختلف خودشان را تنها ندیده اند.

وی افزود: تاکید مسئولان نظام و رئیس محترم جمهور ایسنت که تا پایان تیرماه منازل مسکونی زلزله زدگان شهر سی سخت و شهرستان دنا تکمیل شود و زلزله زدگان خسارات دیده مردادماه در منازل جدید خود ساکن می شوند.

کلانتری اظهارکرد: تا کنون همکاری مردم با دستگاههای مختلف مطلوب بوده و اگر این همکاری ادامه داشته باشد موفقیت دستگالهها در امداد رسانی و کمک بهتر خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ان شاء الله شهر سی سخت ایمن و زیبا ساخته خواهد شد.

عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد

راه اندازی ۵ شعبه برای تشکیل پرونده در شهر سی سخت

همچنین حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مراسم گفت: اکیپ های ارزیابی در شهر سی سخت کار ارذزیابی را انجام دادند و عملیات آوار برداری و تخریب آغاز شده است.

وی افزود: ۵ شعبه جهت دسترسی مردم برای تشکیل پرونده در شهر سی سخت ایجاد و راه اندازی شده است.

جنتی اظهارکرد: امیدواریم در سریعترین زمان ممکن منازل مسکونی زلزله زدگان سی سخت و شهرستان دنا ساخته شوند و در خانه ایمن و نوساز زندگی سالم و خوبی داشته باشند.

عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله زده شهر سی سخت و شهرستان دنا آغاز شد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج