زیرسازی 45 کیلومتر از راه‌آهن مبارکه به شهرکرد اجرا شد


زیرسازی 45 کیلومتر از راه‌آهن مبارکه به شهرکرد اجرا شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، طول محور ریلی مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را 92 کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون زیرسازی 45 کیلومتر اجرا شده است.

مجید نظری روز چهارشنبه در دیدار از روند پیشرفت طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد افزود: این محور در چهار قطعه در حال اجرا است و تلاش می‌شود تا پایان سال آینده زیرسازی کل این محور انجام گیرد.
وی ادامه داد: قطعه نخست این محور که از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین دشت به سفیددشت به طول ۴۱ کیلومتر است در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی برخوردار شده است.
نظری همچنین از پیشرفت ۹۷ درصدی قطعه دوم این محور ارتباطی خبر داد و گفت: این محور ۲۲ کیلومتر طول دارد و از جاده سفیددشت آغاز و تا گردنه زردی ها ادامه می‌یابد.
معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: قطعه سوم و چهارم این محور نیز ۲۹ کیلومتر دارد و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی دارد.

نظری با اشاره به اجرای ۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به شهرکرد، اظهار داشت: این تونل‌ها در مجموع پنج هزار و ۳۰۰ متر طول دارد که امروز حفاری بزرگتین دستگاه تنل این محور به طول یک هزار و ۵۲۰ متر به اتمام رسید.
وی افزود: همچنین ۱۱ دستگاه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲ ایستگاه در منطقه سفیددشت و شهرکرد نیز در طول این مسیر قرار دارد که تاکنون ایستگاه سفیددشت از ۱۳ درصد پیشرفت برخوردار شده است و ایستگاه شهرکرد نیز جانمایی و در شرف تحویل زمین به پیمانکار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز شود.
معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عملیات مطالعات و اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از اتمام عملیات زیرسازی آن تا پایان سال آینده وارد مرحله ریل‌گذاری می‌شویم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید، طرح راه‌آهن استان از طرح های مهم ارتباطی کشور دانست و اظهار داشت: در قالب این طرح سالانه سه و نیم میلیون تن بار و ۷۰۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شود که در افق چشم‌انداز این طرح جابجایی مسافر به ۲ میلیون نفر نیز قابلیت افزایش دارد.
علی شهریارپور به پیشرفت قابل توجه این طرح در ۲ سال اخیر با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیارد تومان بودجه به این طرح اختصاص داده شده بود و پیشرفت فیزیکی آن در زیرسازی در ابندای سال ۹۸، حدود ۱۲ درصد بود اما سال گذشته ۱۰۱ میلیارد تومان و امسال ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده است.
وی تصریح کرد: برای بهره‌برداری از عملیات زیرسازی این طرح ۷۰۰ میلیارد تومان هدفگذاری شده است که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
شهریارپور افزود: اعتبار مورد نیاز برای ریل گذاری این طرح نیز بر اساس هماهنگی‌ها از منابع سیستم بانکی و شرکتهای سرمایه گذاری تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | متلک یک دختر بچه به حامد آهنگی؛ مردم از خنده منفجر شدند