«کمه» از دیشب تاکنون 2 بار لرزید/ ادامه کمکهای اصفهان به زلزله زده های سی‌سخت


«کمه» از دیشب تاکنون 2 بار لرزید/ ادامه کمکهای اصفهان به زلزله زده های سی‌سخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع دوبار زمین لرزه در منطقه «کمه» شهرستان سمیرم تاکنون خبر داد و گفت: کمک اصفهان به زلزله زده های «سی سخت» ادامه دارد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اعلام زمین لرزه مجدد در ساعت۲۳ شامگاه سه شنبه در منطقه «کمه » شهرستان سمیرم به بزرگی ۳.۴ دهم ریشتر به توضیح آخرین وضعیت زلزله سی سخت-پادنا پرداخت و اظهار داشت: زلزله شب گذشته در منطقه «کمه» خسارتی در بر نداشت و تاکنون از استان اصفهان برای امدادرسانی به زلزله زده های سی سخت ۲۰۰ تخته چادر امدادی و ۱۰ تن نایلون از طریق هلال احمر استان اصفهان ارسال شده است.

وی افزود: وقوع زلزله به بزرگی چهار و نیم ریشتر ساعت ۱۲ و ۲۳ دقیقه امروز در مرز بین سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و کمه شهرستان سمیرم استان اصفهان در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوست، این زمین لرزه با اعزام ۷ تیم امدادی در حال ارزیابی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده توسط تیم های ارزیاب در مناطق روستایی بخش پادنای علیا و پادنای شهرستان سمیرم در اثر وقوع زلزله چهار و نیم ریشتری ظهر امروز برق ۱۵ روستا قطع و به علت شدت تکان در ساختمان هاساکنان در فضاهای باز حضور یافتند. خوشبختانه این حادثه منجر به بروز خسارت جانی یا جراحت نبود و برق روستاها پس از ۵۰ دقیقه رفع نقص متصل شد.

و با اشاره به اینکه سه تیم اسکان موقت از طریق هلال احمر استان اصفهان در منطقه سی سخت یاری رسانده است، گفت: ۲۳ نفر نیروی امدادی در ۴ تیم در توزیع اقلام امدادی خدمت رسانی کردند.۳ دستگاه کامیون و لودر هم از طریق اداره کل راهداری استان اصفهان به منطقه زلزله اعزام و بازگشایی راه ها از این طریق فراهم شد.

اعزام ۱۰ کامیون کمک به سی سخت از اصفهان

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ده کامیون اقلام و هدایای مردمی از طرف استان اصفهان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

شیشه فروش به وضعیت مناطق تحت تاثیر زلزله سی سخت در استان اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: بررسی و ارزیابی های به عمل آمده نشان می دهد، به ۵۰ روستا در بخش پادنا و سه شهر بیده، حنا و کمه در شهرستان سمیرم خساراتی وارد شده است.

وی افزود: به ۵۷۲ واحد مسکونی روستایی و شهری در اثر زلزله خسارت کلی و جزیی وارد شد که ۳۵۵ واحد تعمیری و ۲۱۷ واحد به طور کامل تخریب شد.

مشکل آب و برق مناطق زلزله زده پادنا مرتفع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه گزارش خسارات به تهران مخابره شده است، تصریح کرد: در حال حاضر آب و برق در مناطق تحت تاثیر زلزله در پادنای شهرستان سمیرم برقرار است و کدورت آب هم برطرف شد.

وی اضافه کرد: روستای خفر، قره باچ، مه گرد که در اثر رانش زمین سیستم برق رسانی آنها دچار اختلال شده بود اصلاح و بازسازی شد.

شیشه فروش با اشاره به بازگشایی راه ها در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه سی سخت گفت: پیش بینی هایی به عمل آمده برای بارش های آخر هفته در این مناطق هم اقدامات لازم به عمل آمده است.

ضرورت آگاهی رسانی و بیمه حوادث

وی گفت: در اثر زمین لرزه در مرز اصفهان-کهگیلویه بویراحمد به ۱۰ باب مدرسه، ۶ مرکز بهداشت، ۴ خانه بهداشت، یک باب مسجد و بخشی از ایل راه های عشایری خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: ۹۲ واحد نگهداری دام روستایی و ۲۳باب استخر کشاورزی و بخشی از قنوات و شبکه های برق و آب در این مناطق آسیب دید.

وی با تاکید بر ابلاغ بیمه اموال منقول و غیرمنقول به تمام دستگاه های استان اصفهان در برابر زمین لرزه گفت: لازم است شهروندان در برابر مواجهه با زلزله و بیمه حوادث آموزش های لازم را داشته باشند تا در بروز این حوادث بتوانند شرایط را مدیریت کنند.

48

کد خبر 1489550

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !