روز مرد مردمی‌ترین نام‌گذاری در تقویم کشور است


روز مرد مردمی‌ترین نام‌گذاری در تقویم کشور است

مشهد-ایرنا- رییس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مردمی‌ترین نام‌گذاری کشور مربوط به روز مرد است زیرا سالهای قبل، به اصطلاح دهه شصتی‌ها به صورت خودجوش و به تدریج، روز ولادت حضرت علی(ع) را برای قدردانی از مقام پدر برگزیدند و به تدریج در تقویم ذهنی جامعه و تقویم رسمی کشور روز پدر ثبت شد.

شهناز رمارم روز چهارشنبه در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: مسیر تاریخی زندگی علی(ع) و سیره عملی آن حضرت این را به ما می آموزد که پدران و مردان باید مثل علی (ع) پدری کنند نه این که فقط نامشان پدر باشد، یتیم نوازی کنند نه فقط یتیم ستایی و نه فقط نامشان مرد باشد بلکه مردانگی و جوانمردی کنند همچنان که پدران خیلی از شهدا پیکر پاک فرزندان شهید خود را به دوش کشیدند و به شهرهایشان برگشتند تا به ما مردانگی و جوانمردی بیاموزند.

وی با بیان این که امیرالمومنین علی (ع) پدرانه برای جامعه از حق و حقیقت دفاع کرد ادامه داد: امسال روز تولد امیرالمومنین علی (ع) با روز وکیل همزمان شده است که ما را به این امر یادآوری می کند که دفاع از حق و مظلوم و مردانگی کردن و وکالت مظلومان را بر عهده گرفتن درواقع یک نوع کار علوی است.

تایباد، صاحب ندارد اما گمرک دوغارون تایباد هزار مالک دارد

نماینده مردم تایباد در شورای اسلامی استان خراسان رضوی هم در نطق پیش از دستور خود با اشاره حادثه انفجار در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان گفت: پیش از این در خصوص وقوع این گونه حوادث زیاد گفتیم اما کمتر شنیده شد و امروز نیز از مسوولان می خواهیم نسبت به تامین زیرساختهای امدادی و آتش نشانی شهرستان و گمرک دوغارون توجه ویژه کنند.

رسول حیدری افزود: حجم زیادی از تجارت کشور از مرز دوغارون واقع در این شهرستان انجام می‌شود اما مردم محلی بهره ای از درآمدهای آن ندارند و چیزی از این درآمدها سر سفره مردم نمی آید و در یک کلام می‌گویم شهر تایباد صاحبی ندارد اما گمرک تایباد هزار مالک دارد.

وی ادامه داد: روزانه حدود سه هزار دستگاه کامیون در مرز دوغارون تردد و از مسیرهای عبور و مرور مردم محلی استفاده می کنند، دست اندرکاران اگر نمی خواهند عوایدی از مرز دوغارون به مردم تایباد اختصاص دهند لااقل یک مسیر اختصاصی برای ناوگان تجاری ایجاد و مردم را در همان جاده های قدیمی و محلی رها کنند.

نماینده شهرستان مرزی تایباد با انتقاد از تداوم کمبودهای بهداشتی و خدماتی در این شهرستان افزود: علاوه بر اینها شاهد بی توجهی مسوولان برای استفاده از مدیران بومی و تایبادی درشهرستان هستیم سوال این است که چرا نباید تایبادی‌ها به عنوان فرماندار، مدیر گمرک و بهداشت و درمان و دیگر سمتها در این شهرستان انتخاب شوند؟

همچنین در این جلسه کلیات بودجه شورای استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به تصویب اعضا رسید.
رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در این خصوص گفت: بودجه امسال با ساختاری جدید تنظیم و جذب ۱۵ نیروی جدید در دبیرخانه شورای استان در قالب این بودجه برنامه ریزی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس