رییس کانون وکلای قزوین: جامعه نیازمند تخصصی کردن وکالت است


رییس کانون وکلای قزوین: جامعه نیازمند تخصصی کردن وکالت است

قزوین - ایرنا - رییس کانون وکلای استان قزوین گفت: روی کارآمدن برخی افراد واسطه در امور وکالت؛ سبب شده تا بسیاری از  وکلا و شهروندان دچار آسیب های اجتماعی شوند. از این رو جامعه نیازمند تخصصی کردن وکالت است. 

به گزارش ایرنا، محمد رضا شهیدی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته وکیل مدافع افزود: تخصصی کردن وکالت یکی از مطالبه هایی است که کمک می‌کند، شان و منزلت وکیل حفظ شود.

وی یادآورشد: روی کار آمدن برخی افراد واسطه و موسسات غیر قانونی در امور وکالتی نظیر کارهای ثبتی و مهاجرتی سبب شده تا علاوه بر اینکه بسیاری از وکلا از نظر معیشتی دچار مشکل شوند، برخی شهروندان نیز به علت کلاهبرداری های صورت گرفته، متضرر شوند.
شهیدی با اشاره به اینکه بیکاری وکلا، یکی از مهمترین چالش های درونی کانون وکلا است؛ تصریح کرد: هر ساله یکم تا هفتم اسفند ماه، به مناسبت سالرزو استقلال کانون وکلا در ایران جشن می گیریم در حالی که امروزه وکلا چه از نظر معیشتی و چه از نظر شان اجتماعی و قانونی به آنچه محق آن هستند؛ نرسیدند.
وی اظهار داشت: در تمام دنیا، وکیل به عنوان یک مقام مدافع دارای عزت و احترام است. اما متاسفانه جایگاه وکلا در کشور دچار تزلزل شده است و هیچ وکیلی از ایران در مجامع بین المللی حضور ندارد و این موضوعات نیازمند نگاه ویژه بهارستانی ها است.
رییس کانون وکلا استان قزوین گفت: آموزش، از دیگر چالش های کانون وکلا در تربیت وکیل است. باتوجه به اینکه در بحث وکالت، اموری وجود دارد که در تحصیلات دانشگاهی وجود ندارد، نیاز است تمامی کانون های وکلا در سراسر کشور، آموزش های یک پارچه و مدون داشته باشند.
وی ادامه داد: پیشرفت علمی و عملی وکلا بدون آموزش قوی میسر نیست؛ از همین رو یکی دیگر از مطالبات کانون وکلا، احداث مدرسه عالی وکالت است.
شهیدی اظهار داشت: با احداث این مدرسه و تصویب متدهای آموزشی مدون در سراسر کشور، بسیاری از چالش های کانون وکلا مرتفع خواهد شد.
وی بیان کرد: باتوجه به بودجه اندک کانون وکلا، هیچ آموزشی مفیدی به کارآموزان کانون وکلا داده نمی‌شود و این موضوع سبب شده تا بسیاری از وکلای جوان به علت سطح پایین علمی، تخلفات بسیاری داشته باشند.
رییس کانون وکلا، به عدم امنیت جانی وکلا نیز اشاره و تصریح کرد: در سالی که گذشت، شاهد به قتل رسیدن دو تن از وکلای خوب قزوینی بودیم که این امر نیز، نیازمند چاره ای اساسی از سوی دستگاه های متولی و تصویب قانون جامع وکالت است.
وی با بیان اینکه کانون وکلای استان قزوین، دارای یک هزار و ۶۴ عضو است، افزود: استان قزوین دارای ۶۶۷ وکیل آقا، ۳۹۷ وکیل زن و ۲۴۴کارآموز است.
شهیدی اظهار داشت: کانون وکلا یکی از خدمت هایی که به مردم می‌دهد؛ بحث های معاضدت و وکالت تسخیری است. که این وکالت ها در سال گذشته، ۱۳۰ مورد معاضدت، ۶۱۷ وکالت تسخیری و ۳۶۴ مورد مشاوره رایگان به شهروندان در محل کانون و دوهزار و ۲۹ مشاوره رایگان در دستگاه قضا بوده است.
شهیدی بیان کرد: در سال جاری تعداد خدمات کانون، افزایش قابل توجهی داشته و این کانون در سال جاری ۷۲۶ پرونده تسخیری را به ثمر رسانده است.
وی بیان کرد: ارائه ۴۵۶ مشاوره در محل کانون، باتوجه به شیوع کرونا و دو هزار و ۳۸۴ مشاوره رایگان در دستگاه قضا از دیگر خدمات کانون وکلا بوده است.
یکم تا هفتم اسفند، به عنوان روز وکیل مدافع نامیده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند