امام جمعه قزوین: جهاد در راه خدا از جایگاه والایی برخوردار است


امام جمعه قزوین: جهاد در راه خدا از جایگاه والایی برخوردار است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: براساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نتیجه می‌گیریم که جهاد در راه خدا از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در افتتاحیه دوره آموزشی مدیران گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: خدای متعال فرموده آنها که در راه ما با خلوص نیّت جهاد کنند، به طور قطع به راه‌های خود، هدایت خواهیم کرد و کسانی که با اخلاص وارد عرصه جهاد شده‌اید، شامل این آیه شریفه می‌شوید.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با آرمان‌های والایی آغاز کرد و این جهاد در راه خدا به خاطر اخلاص و اعتقاد راسخ امام راحل به ثمر نشست و شجره طیبه‌ای شد که امروز به دست رهبر معظم انقلاب با تقویت جبهه مقاومت با قدرت به پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرموده جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است و نشان می‌دهد جایگاه جهاد کننده بسیار ارزشمند است.

وی افزود: رسول خدا(ص) فرمودند بهشت را دری است که آن را "در مجاهدین" گویند و در حالی که مردم در جایگاه حسابرسی هستند آن در به روی جهادگران باز است و فرشتگان به آنان خوش آمد می‌گویند و هیچ منعی برای ورود آن‌ها به بهشت قرار نداده‌اند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم در مقابل محکمات قرآن بایستیم و باید آن‌ها را بپذیریم و به کار بگیریم، اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرموده هر که جهاد را کنار بگذارد، خداوند جامه خواری و نداری را در زندگی‌اش بر او پوشاند و دینش را تباه گرداند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید