چاپ دفترچه برای 760 هزار بیمه شده تامین اجتماعی استان همدان متوقف شد


چاپ دفترچه برای 760 هزار بیمه شده تامین اجتماعی استان همدان متوقف شد

ایرنا- همدان- سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و به منظور توسعه خدمات الکترونیکی، چاپ 760 هزار دفترچه بیمه تامین اجتماعی از یکم اسفند در استان همدان متوقف شد.

به گزار ایرنا، دکتر "سمیرا نوری" روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیکی، همه ۷۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان همدان از این پس برای دریافت خدمات پزشکی می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: در راستای تحقق این طرح در بخش‌های منابع مالی، نیروی انسانی و آموزشی گام های موثری برداشته شده است.
دکتر نوری عنوان کرد: در مواردی که ارائه خدمات الکترونیک فراهم نیست از نسخه های کاغذی استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۷ درصد پزشکان و بیش از ۸۰ درصد داروخانه های دارای قرارداد استان همدان از سیستم ترکیبی الکترونیکی و کاغذی نسخه نویسی استفاده می کنند.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: زیرساخت های نسخه نویسی از طریق تلفن همراه نیز فراهم شده و به زودی اجرایی می شود.
وی با اشاره با اینکه مطالبات پزشکان داروخانه ها، بیمارستان‌ها و کلینیک ها به روز پرداخت می شود، تاکید کرد: هر نسخه ای که پیچیده می‌شود، بین ۸۰ تا ۹۵ درصد هزینه آن در کمتر از ۲۴ ساعت به حساب پزشکان واریز می‌شود.
وی ادامه داد: شرایط پرداخت تسهیلات برای پزشکان، درمانگاه ها و کلینیک ها برای تامین زیرساخت‌های الکترونیکی کردن خدمات درمانی نیز فراهم شده است.
دکتر نوری خاطرنشان کرد: ۳۰ خدمت در تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می شود که موجب کاهش ۷۰ درصدی مراجعه حضوری افراد به مراکز خدماتی این سازمان شده است.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس