افتتاح آزاد راه غدیر؛ توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصاد ملی


افتتاح آزاد راه غدیر؛ توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصاد ملی

تهران- ایرنا- فردا (پنجشنبه) موثرترین پروژه راه‌سازی کشور با نام آزاد راه غدیر به طول 158 کیلومتر که کلنگ ساخت آن سال 95 بر زمین خورد، با دستور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد؛ طرحی که بهره برداری از آن توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصاد ملی را با خود به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، فردا یکی از مهمترین پروژه های راه‌سازی کشور افتتاح می‌شود که از مرحله ایده طراحی تا ساخت آن همه در یک دولت انجام شده است.

آزادراه غدیر مهمترین پروژه راه‌سازی کشور و اولویت دولت در توسعه شبکه آزادراهی کشور بود که با برنامه‌ریزی لازم و تامین منابع مالی آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از این آزادراه تحولی در حمل و نقل استان‌های تهران و البرز به دنبال خواهد داشت. با تکمیل و بهره‌برداری از آزاد راه کنارگذر جنوبی تهران بخش اعظمی از گره‌های ترافیکی در مبادی ورودی شهرهای تهران و کرج برطرف و تبادل همه مسیرهای جنوبی، شرقی و غربی این دو استان برقرار می‌شود.

فردا و در یک سالگی افتتاح آزاد راه تهران- شمال، دولت آزادراهی را به مرحله افتتاح خواهد رساند که از آن به عنوان یک کریدور ترانزیتی مهم یاد می‌شود. آزاد راه غدیر بخشی از کریدور اصلی جاده تاریخی ابریشم در ایران است که از استان تهران عبور می‌کند.

این آزادراه بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند، می‌شود.

آزادراهی شدن یکی از پرترددترین مسیرهای اطراف پایتخت از آن رو جزو برنامه‌های اصلی دولت قرار گرفت تا هم صرفه‌جویی نزدیک به هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در زمان سفر و یک‌هزار و ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی در مصرف بنزین را به همراه داشته باشد و هم به افزایش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در کمربندی تهران منجر شود.

کلنگ ساخت این آزادراه سال ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری به زمین خورد و تا پیش از آن به عنوان آزادراه کنارگذر تهران- البرز شناخته می شد و حالا در آستانه افتتاح با تغییر نام به آزادراه غدیر به‌زودی مورد استفاده کاربران جاده قرار خواهد گرفت.

آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر، دارای ۶ خط عبوری (رفت و برگشت) است که نقطه ابتدایی آن در محدوده ۳۶ کیلومتری آزادراه قزوین- کرج و در پنج کیلومتری غرب شهرستان آبیک در استان قزوین واقع شده است.

هدف از اجرای این پروژه تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و سبب کوتاه شدن مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می‌شود.

آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند، این‌ آزاد راه علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

آزادراه غدیر با سهم ٣٠ درصدی دولت و ٧٠ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ساخته شده و ارزش روز آن هفت هزار میلیارد تومان است.

آزادراه غدیر نقش به‌سزایی در توسعه مناسبات حمل و نقلی کشورهای منطقه، افزایش درآمد ناخالص ملی، کاهش مصرف انرژی، ارتقای سهم بازار ترانزیت و کاهش سوانح و خسارت‌های مالی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !