استاندار فارس: طرح منطقه‌ای تنظیم بازار نیازمند بازنگری است


استاندار فارس: طرح منطقه‌ای تنظیم بازار نیازمند بازنگری است

شیرا-ایرنا-استاندار فارس گفت: طرح منطقه‌ای تنظیم بازار نیازمند اصلاح است زیرا در این حوزه، مشکلات گردشی بودن دبیرخانه و ضرورت تبیین شرح وظایف دبیرخانه به چشم می‌خورد.

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در نشست ستاد تنظیم بازار که به صورت ویدیو کنفراس و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: سهمیه‌های ابلاغی در این طرح کافی نیست و همچنین تاثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت.
وی، رفع مشکلات قیمت‌گذاری و توزیع سیمان را از دیگر ضرورت‌های کاری در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد، نارضایتی‌هایی ایجاد کرده و لازم است که وضعیت عرضه و تقاضا نیز در این طرح ساماندهی شود.

اجرای پروژه خط انتقال پروپلین به مرکز فارس
استاندار فارس همچنین با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت‌های پتروشیمی کشور گفت: در این دیدار مقرر شد که پروژه انتقال پروپلین به عنوان دومین ماده پایه پتروشیمی از عسلویه به مرکز فارس اجرایی شود.
رحیمی بیان کرد: این ماده اولیه و مشتقات آن، کاربرد فراوانی در کارخانجات شیمیایی دارد و انتقال آن به فارس زمینه ساز ایجاد زنجیره‌ای از صنایع شیمیایی در استان خواهد شد.
وی افزود: هم‌اینک سرمایه‌گذاران مختلفی موضوع انتقال پروپیلن به فارس را پیگیری می‌کنند تا از این ماده اولیه و مشتقات آن در کارخانه‌هایی که قرار است اجرا شود استفاده کنند.
رحیمی ادامه داد: پلی پروپیلن یکی از مهمترین مشتقات پروپیلن است و در صنایع نساجی، بسته‌بندی مواد غذایی، ساختمانی، صنعتی، وسایل آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی، قالب‌گیری تزریقی و اجزای اتومبیل کاربرد دارد و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!