محسن رضایی: نیاز امروز جامعه، وحدت و بصیرت افزایی است


محسن رضایی: نیاز امروز جامعه، وحدت و بصیرت افزایی است

شیراز-ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نیاز امروز جامعه را بصیرت افزایی و وحدت دانست و گفت: باید توجه داشت که دشمنان به دنبال تضعیف ایران در فرایند انتخابات هستند.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی چهارشنبه در جلسه بصیرت افزایی در شیراز با بیان اینکه بعضی اکنون به دنبال دو قطبی کردن فضای جامعه هستند، تصریح کرد: برای سردمداران آمریکا و انگلیس مهم نیست چه کسی در ایران رای بیاورد فقط آنها نمی خواهند که انسان های مقتدر انتخاب شوند.

رضایی همچنین گفت: اینکه گفته می شود از هر جناح تنها یک نفر وارد کارزار انتخابات شود درست نیست بلکه کاندیداهای مختلفی از یک جناح می توانند در دولت آینده داشته باشند و اکنون نیاز است که دوباره همه یکی شوند و مسایل حاشیه ای را کنار بگذارند و برای مبانی اصلی واحد شوند.

وی بصیرت افزایی را راهکاری مهم برای مبارزه با انواع فساد دانست و گفت: قطعا کسانی که در معرض رای مردم قرار می گیرند نمی خواهند با کارنامه ضعیف از قدرت کنار بروند اما عده‌ای با قیافه های موجه از طلبه و روحانی گرفته تا دانشگاهی و کارشناس ،مشاوره های ناصحیح به منتخبان مردم می دهند و موجب تغییر تصمیم گیری و عدم اتخاذ سیاست مقتدرانه می‌شوند.
وی سیاه نمایی و خوش باوری را ۲ آسیب جدی جامعه ایران دانست که مسیر کشور را متوقف می کند؛ وی گفت: دشمنان ایران در جنگ تحمیلی، ترور و محاصره اقتصادی نتوانستند کاری از پیش ببرند و اکنون رویارویی جدیدی را در مقابل اقتصاد و پیشرفت کشور دنبال می کنند.
وی تحمیل بسیاری از مشکلات گذشته و کنونی ایران را از ناحیه جاسوسان دشمن دانست و گفت: در گام اول انقلاب، مشکل کشور ما وجود ستون پنجمی ها بود و اکنون در گام دوم نیز مشکل همین ستون پنجمی های پشت سر و دشمنان مشخص در مقابل هستند.

وی در ادامه گفت: در آغاز راهی مهم در امتداد گذشته و گام دوم انقلاب هستیم که می توان آن را جهش پیشرفت نامید.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی و فرهنگی باید در گام دوم انقلاب جهشی ایجاد شود تا در نهایت تمدن بزرگ اسلامی ایجاد و ایران در کانون جهان اسلام نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم عقاید خودمان را به سایر کشورها تحمیل کنیم،گفت: سیاست کشور ما، برادری است اما ۲۰۰ سال است که جهان اسلام در میانه حمله و محاصره قرار دارد و جهش پیشرفت هم برای ایران و هم برای سایر کشورهای اسلامی موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: اکنون پایه های امنیت و سیاست کشور مستحکم شده اما وضعیت مردم جامعه از نظر اقتصاد و فرهنگ مشکل دارد و زمانی که جامعه براساس اقتصاد و فرهنگ ساخته شود مشکلات کنونی جامعه نیز حل خواهد شد.

رضایی در ادامه به دستاوردهای اقتصادی جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بیان این مشکلات به معنی این نیست که در ۴۰ سال گذشته کاری نشده است، اما وقتی ایران را با کشورهایی نظیر ترکیه و کره جنوبی که زمانی از کشور ما عقب مانده تر بودند مقایسه می کنیم متوجه خواهیم شد که از انتظارات مردم عقب افتاده‌ایم.

وی با اشاره به برخی پرونده‌های فساد تاکید کرد: باید سالم سازی امنیتی ،اقتصادی و سیاسی در کشور انجام شود.

رضایی ادامه داد: باید مشخص شود که چه کسانی هستند که در بورس ایران و سیستم بانکی مشکلاتی را بوجود می آورند و نیاز است در این زمینه با فساد سیاسی، امنیتی و اقتصادی موجود برخورد جدی صورت گیرد تا مشکلات کشور حل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: احزاب و گروه های سیاسی نیز باید مراقبت کنند که آلوده فساد نشوند زیرا فساد مسیر انقلاب را منحرف می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنان خود،بیان کرد: استان فارس و شهر شیراز در همه حوادث انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای داشته و در تحقق اهداف گام دوم انقلاب نیز این استان باید خوش بدرخشد.

وی ملت ایران را بصیر و هوشیار عنوان کرد و گفت: آنها با وجود مشکلات، پای انقلاب صبورانه ایستاده‌اند و ضروری است که در گام دوم انقلاب مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس