شهرداری تهران با سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌نامه امضا کرد


شهرداری تهران با سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌نامه امضا کرد

تهران- ایرنا- تفاهم نام همکاری شهرداری تهران و امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف همکاری بین امور نظام فنی و شهرداری جهت تدوین اسناد و ضوابط، در راستای ایجاد وحدت رویه و همسان سازی امور فنی و اجرایی در مدیریت شهری امضا شد.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، عصر چهارشنبه در حاشیه سی‌امین نشست کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، گفت: آقای قانع فرد رییس نظام فنی و اجرای سازمان برنامه و بودجه کشور زحمات بسیاری کشیدند تا نظام یکپارچه فنی اجرایی کشور در کمیسیون دولت تصویب شد، این اتصال نظام فنی اجرایی شهرداری تهران به نظام فنی اجرایی کشور از آرزوهای دیرینه شهرداری تهران و شهرداری‌ها بود. چرا که هرچقدر این هماهنگی بیشتر باشد می‌توان امیدوار بود که اقدامات فنی با کیفیت‌تر و بهینه‌تری در کشور انجام شود.

صفا صبوری دیلمی افزود: با جلساتی که با حضور دوستان برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که ارتباط معناداری میان نظام فنی اجرایی شهرداری تهران و کشور برقرار است. امروز پیش از این جلسه خدمت شهردار تهران برای جلسات پایانی سال ۱۳۹۹ بودم که همه اعضای شورای فنی شهرداری تهران هم از این تفاهم نامه استقبال کردند.

رییس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ضمن تبریک روز مهندسی، بیان کرد: در هفته جاری، آیین نامه نظام یکپارچه فنی و اجرایی کشور در کمیسیون زیربنایی تصویب شد که کمکی است به هم‌افزایی و حرکت توأمان سازمان‌ها با یکدیگر تا دستاوردهای بهتر و روشن‌تری بدست آوریم.

سید جواد قانع فرد گفت: نظام فنی و اجرایی از سال ۱۳۵۲ آغاز شد اما از سال ۱۳۷۵ بنابر مسائلی که دولتمردان اندیشیدند به سمت یکپارچگی و کلان بودن حرکت کرد یعنی از نظام فنی و اجرایی طرح‌های عمرانی به نظام فنی و اجرایی کشور تغییر کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ سال برای عملیاتی شدن این موضوع زمان برده است، افزود: نظام یکپارچه فنی و اجرایی یک فضای مشارکت برای ذی نفعان مختلف است تا نیازهای مختلف در کشور را رفع کنند.

رییس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان تأکید کرد: امیدواریم که بتوانیم در دو سال آینده به دستاورد روشنی برسیم تا این دانش‌های تولید شده بکار گرفته شوند. باید همه باهم کمک کنیم تا کلانشهرهای کشور با هزینه کمتر، دستاورهای بیشتر و کیفیت بالاتر اداره شوند.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و سید جواد قانع فرد، رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم نامه «همکاری شهرداری تهران و امور نظام فنی و اجرایی، مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور» را امضاء کردند.

در راستای اجرای نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور و ارتباط بین سازمانی و بهره مندی از توان علمی تحقیقاتی و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های عوامل نظام فوق جهت توسعه همه جانبه در عرصه تهیه و تدوین و ترویح ضوابط و استاد نظام مند کشور در حوزه خدمات عمرانی و زیربنایی شهرداری، این تفاهم نامه بین شهرداری تهران به نمایندگی صفا صبوری دیلمی و سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی سید جواد قانع فر، مبادله و امضاء شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!