امسال 292 شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در ارومیه صادر شده است


امسال 292 شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در ارومیه صادر شده است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: امسال یک‌هزار و 480 پروانه ساخت و ساز و 292 شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در ارومیه صادر شده که در مجموع در مقایسه با بودجه سال جاری، نزدیک به 50 درصد رشد داشته است.

امیرحسین مرادزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای کاهش مراجعه اعضا و الکترونیکی‌شدن کارها، نظام جامع الکترونیک به عنوان یکی از برنامه‌های مهم هیات مدیره در حال اجراست که هم‌اکنون در حال انجام آخرین مراحل تست و بررسی هستیم و امیدواریم تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: نرم‌افزار اتوماسیون اداری (گیشه) نیز در راستای کاهش مراجعات حضوری اعضا و شهروندان برای پیگیری تمام مراحل ارسال نامه و درخواست، راه‌اندازی شده ضمن اینکه برای کاهش بروکراسی اداری و چابک‌سازی فرآیند کاری که یکی از دغدغه‌های اعضا و مراجعان بوده، برخی فرم‌های مورد نیاز حذف و امضاهای مورد نیاز نیز کاسته شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف و برگزاری دوره‌های مختلف و با توجه به وضعیت کرونا، ۱۳۵ سمینار و ۱۲۸ آزمون نیز از ابتدای سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار شده است.

مرادزاده در مورد طرح تفصیلی ارومیه نیز گفت: برای جلوگیری از شهرفروشی و برای آینده شهر و فرزندان، طرح تفصیلی به عنوان محوریت ساخت‌وسازها و کنترل نقشه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال با محوریت شهرداری به‌عنوان کارفرما مدنظر قرار گرفته و واحد کنترل نقشه‌ها نیز براساس ضوابط ابلاغی طرح، نقشه‌ها را بررسی و تایید می‌کند.

هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار مهندس در رشته‌های مختلف در سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی عضویت دارند که نیمی از آنان پروانه اشتغال دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !