ارتقا بخش زرین آباد دهلران به شهرستان پیگیری می شود


ارتقا بخش زرین آباد دهلران به شهرستان پیگیری می شود

ایلام - ایرنا - سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه مطالبه مردم بخش زرین آباد شهرستان دهلران در خصوص تقسیمات کشوری پیگیری می شود، گفت: دولت تدبیر و امید در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از معتمدان و بزرگان بخش زرین آباد شهرستان دهلران بر پیگیری مطالبات این بخش در حوزه تقسیمات کشوری تاکید کرد و افزود: ارتقا هر منطقه نیازمند داشتن شرایط خاصی است که این فرآیند در حوزه تقسیمات کشوری باید بصورت کامل طبق قانون طی شود.

وی یادآور شد: برای ارتقای یک بخش به شهرستان علاوه بر اینکه باید ۲ بخش و هر بخش ۲ دهستان و چندین روستا را در دل خود جای داده باشند، از نظر جمعیتی و دیگر فاکتورهای اختصاصی نیز باید حائز شرایط لازم باشد.

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به فرآیندی که در ارتقای دیگر نقاط استان صورت گرفته است، اظهار داشت: در بحث شهرستان شدن چوار بیش از ۱۲ سال پرونده‌ این منطقه در دستور کار قرار گرفته بود که در نهایت پس از ملاحظات بسیار به کمسیون امنیتی دفاعی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: پس از ارجاع پرونده به کمسیون امنیتی دفاعی، روند ارتقا پس از چندین ماه به هیات دولت فرستاده شد و در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات هر منطقه براساس جمعیت و اولویت های استان در پروژه های عمرانی توزیع می شود، گفت: در بخش زرین آباد نیز اعتبارات بر همین اساس تخصیص یافته است.

نوذری اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۰ ملاحظاتی در خصوص تخصیص اعتبارات بیشتر به این بخش در نظرگرفته شده است.

سرپرست استانداری ایلام ابراز امیدواری کرد: منطقه محروم زرین آباد با تلاش ها و رایزنی متعدد در سال آینده برای رفع محرومیت و همچنین آبادانی تحت پوشش بنیاد مستضعفان کشور قرار می گیرد.

نوذری گفت: در حال حاضر در شهرستان دهلران دو موضوع مهم مطرح است که گروهی خواستار ایجاد فرمانداری ویژه و گروهی دیگر نیز خواستار ارتقا بخش و ایجاد شهرستان دیگر هستند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دهلران باید برای توسعه هم جانبه این منطقه تمام موارد را توام با هم مدنظر قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر