تامین اجتماعی 39 قطعه زمین شهرداری خرمشهر را تملک یا توقیف کرد


تامین اجتماعی 39 قطعه زمین شهرداری خرمشهر را تملک یا توقیف کرد

آبادان - ایرنا - شهردار خرمشهر گفت:سازمان تامین اجتماعی 39 قطعه زمین شهرداری خرمشهر را به دلیل بدهی شهرداری به این سازمان توقیف یا تملک کرد.

منصور علوانی روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر خرمشهر میزان بدهی شهرداری این شهر به تامین اجتماعی را یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: ساختمان شهرداری ناحیه یک خرمشهر اکنون به تملک تامین اجتماعی درآمده و حکم تخلیه آن نیز صادر کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش این ملک اکنون ۴۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این ساختمان در آن زمان بیش از ۷۰ میلیارد ریال ارزش نداشت اما شهرداری نسبت به ابلاغیه‌ها اعتراض نکرده و طبق قانون این ساختمان اکنون در تملک این نهاد قرار گرفته و پیشنهاد برای گرفتن این ساختمان با ارزش کنونی موافقت نمی‌شود.

شهردار خرمشهر از راه‌های افزایش درآمد شهرداری را فعال کردن کمیسیون ماده ۷۷ بیان کرد و گفت:در برآورد اولیه میزان مطالبات شهرداری از ادارات مختلف در پارسال یکهزار میلیارد ریال، و امسال تاکنون نیز ۵۰۱ میلیارد ریال است که به ادارات بدهکار ابلاغ شده است.

علوانی افزود:جمع درآمد شهرداری خرمشهر از مهر امسال تاکنون۴۴۹ میلیارد ریال شامل ارزش افزوده، سهم آلایندگی، عوارض پروانه ساخت بود که ۸۰ درصد آن از سهم آلایندگی و ارزش افزوده است.

وی به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل شهرداری اشاره کرد و بیان کرد:خودروهای استیجاری شهرداری خرمشهر از ۱۹ به ۱۱ خودرو کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود با فروش خودروهای پلاک اروندی شهرداری و جایگزینی آنها، خودروهای استیجاری حذف شود که هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

علوانی افزود: نگهداری و تعمیر ماهانه خودروهای پلاک اروند ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد.

وی همچنین پرسه زدن احشام در سطح شهر خرمشهر را از مشکلات این شهرداری بیان کرد و ادامه داد:از ابتدای مهر امسال تاکنون ۲ هزار و ۹۶ تن زباله در خرمشهر جمع‌آوری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه