تجربه سال گذشته در توزیع میوه شب عید تکرار نشود


تجربه سال گذشته در توزیع میوه شب عید تکرار نشود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از مشکلات توزیع میوه شب عید در سال گذشته، جانمایی نامناسب غرفه‌های توزیع بود و در بسیاری از مناطق اهداف توزیع میوه شب عید محقق نشد، بنابراین باید تلاش کنیم میوه یارانه‌ای درست و در زمان خود و برای جلوگیری از افزایش قیمت به دست مردم برسد.

الله‌کرم نصیری ششم اسفندماه در جلسه مشترک تنظیم‌ بازار استان‌های سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید در ایام منتهی به سال نو و ابتدای سال آینده کمبود کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری را جبران کنیم، اظهار کرد: خوشبختانه کالاهای اساسی موردنیاز مردم به وفور تهیه و در انبارهای سراسر کشور ذخیره شده است، بنابراین مردم نگران تامین کالاهای اساسی موردنیاز خود نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین میوه شب عید در استان، گفت: مکاتبات بسیاری در این حوزه انجام شده است، باید تلاش کنیم تجربه سال گذشته در توزیع میوه شب عید تکرار نشود، سال گذشته توزیع میوه در روزهای انتهایی سال آغاز شد و بسیاری از مردم خرید میوه مورد نیاز خود را انجام داده بودند.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات توزیع میوه شب عید در سال گذشته، جانمایی نامناسب غرفه‌های توزیع بود و در بسیاری از مناطق اهداف توزیع میوه شب عید محقق نشد، بنابراین باید تلاش کنیم میوه یارانه‌ای درست و در زمان خود و برای جلوگیری از افزایش قیمت به دست مردم برسد.

نصیری تاکید کرد: در سال گذشته برخی از شهرستان‌ها از میوه شب عید استقبال نکردند، امسال پیش‌بینی می‌شود باتوجه به افزایش قیمت میوه با استقبال مردم مواجه شویم، بنابراین باید برای هر شهرستان متناسب با جمعیت سهیمه درنظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه بنا بر پیشنهاد وزارت صمت قرار است منطقه‌بندی برای ستادهای تنظیم بازار در کشور صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اما این طرح هنوز مصوب نشده است، طبق پیشنهادات اولیه استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر در یک منطقه قرار می‌گیرد، باتوجه به مراودات این استان با خوزستان پیشنهاد شد در منطقه‌بندی این مسئله لحاظ شود.

میوه شب عید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود

در ادامه سجاد رستمی با تاکید بر اینکه برای تامین کالاهای اساسی مردم در ایام منتهی به سال نو با مشکل مواجه نیستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، ۶۰۰۰ هزار تن شکر بسته‌بندی با قیمت ۷۸۰۰ تومان برای مصرف خانوار، ۱۰۰۰۰ هزار تن مرغ منجمد به قیمت ۱۵۵۰۰ تومان و ۳۰۰۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد برای تامین نیاز مردم خریداری و در انبارهای چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: محدودیتی برای اختصاص شکر به واحدهای صنفی و صنعتی استان وجود ندارد و اصناف می‌توانند نیاز خود را برای تخصیص اعلام کنند، این شکر با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان در اختیار این قشر قرار می‌گیرد.

وی صادرات را عامل گرانی میوه در ماه‌های اخیر اعلام و خاطرنشان کرد: برای تامین بازار میوه شب عید حدود ۵۵۰ تن سیب و پرتقال خریداری شده است، قیمت میوه شب عید هنوز مشخص نیست، اما معمولا میوه شب عید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

در پایان جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کالاهای اساسی مردم مانند برنج، روغن، شکر، مرغ، گوشت منجمد به میزان لازم تهیه و درانبارها ذخیره شده است و هیچ محدودیتی برای تخصیص کالا به استان‌ها در ایام منتهی به سال نو و ماه مبارک رمضان نداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش