اردن: روابط با تل‌آویو بر مبنای توافق صلح است


وزیر خارجه اردن با بیان اینکه روابط امان با رژیم صهیونیستی بر مبنای توافق صلح است، گفت که اردن با صدای بلند مخالفت خود را با هرگونه رفتار یکجانبه اسرائیل اعلام کرده است.

اردن: روابط با تل‌آویو بر مبنای توافق صلح است

به گزارش شفاف، به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت: جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

جایگزین این راه حل وقوع درگیری و از بین رفتن امید و وقوع منازعات به صورت شدیدتر از قبل است. گزینه تک کشوری به درگیری‌های بیشتر منجر خواهد شد.

الصفدی عنوان کرد: ما با اسرائیل درخصوص مسائلی که برای منافع عالی اردن اهمیت دارد همچون نقل و انتقال بین مرزها، آب و صادرات به کرانه باختری صحبت می‌کنیم و اردن همواره با صدای بلند مخالفت خود را با هرگونه اقداماتی که با قوانین بین‌المللی یا منافع اردن تعارض داشته، اعلام کرده است.

وزیر خارجه اردن گفت که شرط‌هایی وجود دارد که برای تحقق صلح عادلانه، فراگیر و همیشگی لازم است. اردن همواره مخالف راه حل‌های اقتصادی برای مساله فلسطین بوده است؛ چراکه راه‌حل‌های آن سیاسی و آشکار است.

وی افزود: طی سال‌های پیش سیاست شهرک سازی‌ها شدت گرفته و اسرائیل راهکار تشکیل کشور را نادیده گرفته است. در حال حاضر فرصتی برای ازسرگیری مذاکرات جدی و کارآمد وجود دارد و ما باید در منطقه نقش لازم را ایفا کنیم.

الصفدی در مورد رابطه با آمریکا نیز گفت: این روابط استراتژیک و مداوم است و بر مبنای منافع متقابل و پایه و اساس درست است. اردن در هنگام صحبت با آمریکا بر مبنای صراحت و راستی عمل می‌کند و رابطه با دولت جدید آمریکا خوب است.

وی گفت که رابطه دوستی قدیمی میان عبدالله دوم، پادشاه اردن و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وجود دارد.

الصفدی با بیان اینکه نشانه‌های مطرح شده از جانب دولت جدید آمریکا پیرامون مساله فلسطین تا به الان مثبت بوده است، گفت که اردن خواهان همکاری با این دولت است.

وی در مورد رابطه با تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: رابطه با تشکیلات خودگردان فلسطین عالی است و حتی یک هفته هم نمی‌شود که بدون صحبت و همکاری به منظور پشتیبانی کردن از فلسطینی‌ها بگذرد. به صورت مداوم از فلسطینی‌ها حمایت می‌شود. هر چقدر که فلسطینی‌ها در قالب صدای یکپارچه خود را معرفی کنند، جهانیان به صورت گسترده‌تری به آنها گوش می‌دهند.

وزیر خارجه اردن افزود: ما آماده کمک برای موفقیت آمیز بودن انتخابات فلسطین هستیم. جامعه بین‌الملل باید از این انتخابات حمایت کند و باید فلسطینی‌ها در قدس بتوانند که رای دهند. شرایط بهتر شده است اما خوش بینی باید منطقی و واقع بینانه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا