مرکز نگهداری معتادین متجاهر در بروجرد باید وجود داشته باشد


مرکز نگهداری معتادین متجاهر در بروجرد باید وجود داشته باشد

رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: یک مرکز برای نگهداری معتادین متجاهر در شهرستان باید وجود داشته باشد.

کرم‌رضا پیردایه در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر که امروز ششم اسفندماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمپ‌ها افراد خود معرف را نگهداری می‌کنند و کلیه پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسئله مهم در شهرستان وجود معتادین متجاهر است که مکانی برای ساماندهی و نگهداری آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی باید وجود داشته باشد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در شهرستان توان ظرفیت پذیریش از شهرهای اطراف را نیز دارد.

پیردایه اضافه کرد: برای ساماندهی معتادین متجاهر در شهر باید فکر اساسی شود.

موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که همگی به عمق فاجعه پی برده‌اند و برخی از مناطق شهرستان از این مسئله گلایه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی از نقاط شهر نوجوانان اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند، افزود: تعدادی از روحانیون با مراجعه به روستاها به برگزاری کلاس، سخنرانی و ... اقدام به بیان مضرات موادمخدر می‌کنند.

همچنین شهرام ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این جلسه گفت: عطاری‌های دارای مجوز و بدون مجوز باید تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: برخی از عطاری‌ها در بروجرد اقدام به فروش متادون می‌کنند که در این راستا گشت‌های مشترکی که برگزار شده دو عطاری متخلف پلمب شده‌اند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: پذیرش در کمپ‌ها باید هر ۱۴ روز صورت گیرد و دستگاه‌های اجرای در راستای مقابله با موادمخدر خوب کار نکرده‌اند.

ممدوحی ادامه داد: بر اساس قانون اعتیاد جرم و معتاد مجرم است و چنانچه معتاد به دنبال درمان باشد معتاد نیست بلکه بیمار است و وظیفه‌داریم این بیماران را درمان کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا