طالب ریکانی: از مدیران نفت می‌ خواهم مرا نفروشند؛ پیشنهاد استقلال آمده اما من بچه خاک آبادانم


طالب ریکانی: از مدیران نفت می‌ خواهم مرا نفروشند؛ پیشنهاد استقلال آمده اما من بچه خاک آبادانم

ریکانی از استقلال و چند تیم دیگر پیشنهاد دارد اما می خواهد در نفت آبادان بماند.

کاپیتان تاثیرگذار نفت آبادان در گفتگویی احساسی مدعی شد که ترک این تیم را بار دیگر تکرار نخواهد کرد و خود را جزیی از این باشگاه و هوادارانش می‌داند.

به گزارش طرفداری و به نقل از ورزش سه، شوک مربوط به خبر فروش طالب ریکانی برای دستیابی به منبع مالی از سوی باشگاه صنعت نفت آبادان با واکنش‌های تندی از سوی هواداران این تیم همراه بوده که امیدوار بودند با تقویت تیم، در مسیر تاریخ سازی و دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گام برداند. طالب ریکانی که در این فصل با ثبت شش گل و سه پاس گل، عملکردی تاثیرگذار در ترکیب نفت آبادان داشته، اکنون جدی‌ترین گزینه نقل و انتقالاتی محسوب می‌شود که چند تیم را خواهان خود می‌بیند. او در گفت و گو با خبرنگار ما درباره شرایط نفت و همچنین حواشی مربوط به مشکلات مالی این تیم و احتمال جدایی‌اش حرف‌های جالبی به زبان آورد.

نیم فصل با تمام حواشی و مشکلات برای نفت آبادان با کسب نتایج موفقی همراه شد. درباره عملکرد تیم صحبت کن.

نیم فصل تمام شد اما متاسفانه مشکلات ما به هیچ وجه تمام نشده و انگار هم قرار نیست تمام شود. سه فصل است که این مشکلات همراه نفت آبادان است و کاملا هم مشخص است که تیم نیاز به حمایت دارد اما مشخص نیست چرا هر بار فقط باید منتظر ماند و ناکامی تیم و ناراحتی هواداران را شاهد بود. ما واقعا تلاش زیادی در این فصل داشتیم. هواداران هم لحظه به لحظه کنار ما بودند و بزرگترین امیدواری و انگیزه برای ما محسوب می‌شدند. نفت یک تیم ریشه دار و با هوادار است و این انتظار کوچکی است که از مسوولان بخواهیم در این شرایط سخت کنار تیم و مخصوصا هواداران باشند.

فصل گذشته هم شرایط به همین شکل بود و بعد از نتایج موفق در نیم فصل اول در ادامه با اوج گیری مشکلات از هدف‌تان دور شدید.

خب این حرف ما هم هست. هوادار نفت آبادان با این تیم زنده است و زندگی می‌کند. یک نتیجه خوب برای آنها کافیست تا یک هفته کاملا شاد باشند و تمامی مشکلات را فراموش کنند. هر فصل اما اوضاع بدتر می‌شود. مسوولان استانی قول همکاری و حمایت داده‌اند و واقعا هم دست‌شان درد نکند اما اکنون فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم. الان نقل و انتقالات نیم فصل است و همه در تلاش برای تقویت تیم خود هستند. نمی‌شود انتظار داشت که تیم‌های دیگر تقویت شوند و ما علاوه بر اینکه بازیکنی جذب نکنیم، حتی برای هزینه‌های جاری تیم و باشگاه هم به مشکل بربخوریم.

آخرین گمانه زنی هم درباره جدایی تو شکل گرفته است. آقای عیسی زاده مدعی شده در صورتی که نتوانند منابع مالی را تامین کنند، تو و چند بازیکن دیگر را مجبور هستند بفروشند.

باورتان می‌شود الان چند روز است که با شنیدن این خبر درست نتوانستم بخوابم؟ من فرزند این خاک و این تیم هستم. من خودم را جزیی از نفت آبادان می‌دانم و افتخار می‌کنم که هواداران مرا دوست دارند. برای خوشحالی آنها در نیم فصل اول چند برابر تلاش کردم و البته فقط من تنها نبودم و واقعا بازیکن باغیرتی در تیم خودمان داریم که احساس مسوولیت می‌کنند و وقتی وارد تمرین و بازی می‌شوند همه مشکلات را فراموش می‎کنند. من نمی‌خواهم فروخته شوم! این حرف من است. یعنی واقعا نمی‌دانم باید چه کنم. از یک طرف تیم مشکل دارد و مدیر باشگاه می‌گوید برای حیات در ادامه فصل نیاز به این اتفاق داریم و از طرف دیگر هرگز دوست ندارم از نفت آبادان جدا شوم. من فقط می‌توانم امیدوار باشم که مسوولان استانی هرچه زودتر به حمایت تیم بیایند و ما را از این مشکلات دور کنند. چهره هواداران جلوی چشمم می‌آید و واقعا این چند روز بغض داشتم. چرا باید نفت آبادان به این روز بیفتد. من نسبت به تک تک هواداران خودم را مسوول می‌دانم و می‌خواهم برای آنها در کنار دیگر بازیکنان تیمم و برای این پیراهن تلاش کنم.

اما گفته می‌شود پیشنهاد مناسبی از استقلال داری. شاید این انتقال برای تو یک موقعیت ویژه باشد.

باشگاه گفته نامه پیشنهاد آمده. از چند باشگاه دیگر هم آمده است. نه من که چند بازیکن دیگر تیم هم پیشنهادات خوبی دارند. برای من نه استقلال و نه هیچ تیم دیگری اهمیت ندارد. برای همه تیم‌ها احترام قائل هستم اما من پسر این خاک هستم. خاکی که همه می‌دانند مردم آن چه شرایطی را دنبال می‌کنند و چه مشکلاتی دارند. بله، درست می‌گویید و اگر بخواهم فقط به خودم فکر کنم شاید انتقال در این مقطع که عملکرد خوبی در نیم فصل داشتم و تیم‌ها میلیاردی برای جذب بازیکن هزینه می‌کنند، به سود من باشند. اما برای من در این شرایط مهم و در اولویت تیم نفت و هواداران آبادانی هستند. به قول فرانچسکو توتی خانواده مهمترین چیز هر کسی است و آدم نباید به خاطر مسائل مالی خانواده‌اش را ترک کند. من دوست دارم اینجا بمانم و از مدیران نفت آبادان هم می‌خواهم مرا نفروشند. امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که مدیران استانی هر چه زودتر مشکلات مالی تیم را حل کنند تا همه در کنار هم برای موفقیت باشگاه و خوشحالی هواداران گام برداریم.

اما بعید به نظر می‌رسد که در این مقطع مشکلات مالی باشگاه حل شود و حتی با شکایت سوشا پنجره نقل و انتقالات هم بسته شده است.

تا جایی که خبر دارم مسوولان استانی و مدیران باشگاه در تلاش برای حل مشکلات مالی هستند. بودجه به باشگاه تخصیص داده شده است و البته گفته می‌شود این پول قرار است در سال جدید آزاد شود. اما الان در مقطع حساسی قرار داریم. همانطور که گفتم الان نقل و انتقالات نیم فصل است و تیم نیاز به تقویت دارد. از سوی دیگر باید شرایط برای حضوری قدرتمند در ادامه فصل و دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان نیز فراهم شود. نه من، که همه بازیکنان و کادرفنی و هواداران امیدوار هستند که یک اتفاق ویژه را در پایان فصل رقم بزنیم و به سهمیه آسیایی برسیم. شما گفتید که حضور در استقلال و یا هر تیم مطرح دیگری یک اتفاق ویژه برای من خواهد بود اما من معتقدم که اینجا و در نفت آبادان با حضور در لیگ قهرمانان آسیا یک اتفاق ویژه و تاریخی برای همه ما رقم خواهد خورد. بازیکنان زیادی از نفت آبادان به تیم‌های استقلال و پرسپولیس رفتند ولی ما امروز یک هدف بزرگ داریم. هدفی که تنها همراهی و حمایت ما را به آن نزدیک خواهد کرد. مسوولان باشگاه البته در تلاش هستند تا با پرداختی به سوشا مشکل پنجره نقل و انتقالاتی را حل کنند.

پس پرونده حضورت در استقلال یا هر تیم بزرگ دیگری را بسته شده بدانیم، علیرغم اینکه باشگاه گفته برای حل مشکل مالی شاید اقدام به فروش تو کنند؟

باز هم می‌گویم که برای تمام تیم‌ها احترام قائل هستم. اما یک لحظه تماشای خنده هواداران آبادانی با پیراهن برزیلی این تیم را با هیچ ثروتی عوض نخواهم کرد. امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که نه من و هیچ بازیکن دیگری مجبور نشود از تیم برود. اینجا خانه ماست.

آقای پورموسوی هم علیرغم مشکلات مالی اعلام کرده که قصد جدایی از تیم را ندارد.

ما یک تیم فوق العاده هستیم. تلاش زیادی برای نیم فصل اول و کسب نتایج خوب داشتیم. در چند هفته آخر مشکلات تیم زیاد شد و کمی از هدف‌مان دور شدیم. این همان اتفاق نگران کننده‌ای که از آن برای نیم فصل دوم حرف می‌زنیم. تیم نباید دچار آسیب شود و باید به بهترین شکل حفظ شود. امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد. هم آقای پورموسوی و هم دیگر اعضای تیم همگی هدف بزرگی دارند و در کنار آن به دنبال بهترین اتفاق خواهیم بود. امیدوارم هر چه زودتر مسوولان استانی که بارها با حضور در مراسم‌های مختلف و در تمرینات تیم وعده کمک و حمایت داده بودند، دست به کار شوند و در مسیر یک تاریخ سازی بزرگ در کنار نفت آبادان باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403