جنوب کرمان در 10 محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است


جنوب کرمان  در 10 محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان:جنوب کرمان به تنهایی در 10 محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم تولید و سطح کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مصرف هر ایرانی از محصولات کشاورزی و دامی جنوب استان کرمان 52 کیلوگرم است.

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، احمد مشایخی، مدیر سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار موج ضمن اشاره به ظرفیت ها، توانمندی ها بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت :جنوب کرمان با وسعتی معادل ۴۰۰۰۰ کیلومتر جزئی از ناحیه جنوب شرقی ایران است و تولید بیش از ۴ میلیون ۵۰۰ هزارتن انواع محصولات کشاورزی و دامی که شامل ۸۵ گونه محصول زراعی و باغی با کیفیت است به دلیل سالم بودن محصول سالهاست که شاهد صادرات آن به خارج از کشور هستیم.

ایشان افزود : جنوب کرمان به تنهایی در ۱۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم تولید و سطح کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مصرف هر ایرانی از محصولات کشاورزی و دامی جنوب استان کرمان ۵۲ کیلوگرم است.

مهندس مشایخی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای تعاون روستایی جنوب کرمان بیان داشت این شبکه دارای ۶۳ شرکت شامل ۲۲ شرکت تعاونی ۱۶ تعاونی تولید ۴ شرکت زنان روستایی ،۵ شرکت سهامی زراعی و ۵ اتحادیه است.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد : طرح امنیتی احرار که به دستور رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و قرارگاه سازندگی سپاه در راستای تامین ضریب امنیتی منطقه و ایجاد اشتغال در سال ۷۳-۷۲ با احداث ۲۲۰ حلقه چاه در قالب ۱۰۰۰۰ هکتار اغاز گردید.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت ایجاد اشتغال در مناطق محروم افزود شرکت تعاونی تولید احرار ۲ عباس اباد دارای ۳۰ حلقه موتور پمپ است و سه هزار هکتار از اراضی رودبار جنوب را به کشت گندم اختصاص داده است که در ایجاد رونق کشاورزی مثمر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر