طرح پیوند سواد و زندگی در اردبیل در حال اجراست


طرح پیوند سواد و زندگی در اردبیل در حال اجراست

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح پیوند سواد و زندگی در دو مرکز یادگیری محلی اردبیل در حال اجراست.

گنجی وز چهارشنبه 6 اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در اردبیل اظهار کرد: در قالب سند تحول بنیادین و به عنوان بسته تحولی در بخش سوادآموزی، اجرای طرح پیوند سواد و زندگی از ابتدای امسال مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در کنار تقویت رویکرد سوادآموزی جامع محور، در قالب این طرح تلاش بر این است تا افراد کم سواد و بیسواد در کنار ارتقا مهارت علمی خود بتوانند توانمند در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب این طرح تلاش می‌شود تا سوادآموزان با آموزش و مهارت‌آموزی که در رشته‌های مختلف می‌بینند در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به عنوان مشاغل خرد و زودبازده اقدام کرده و کسب درآمد کنند.

گنجی افزود:‌ در کشور این طرح در 120 مرکز یادگیری محلی در حال انجام است که سهم استان اردبیل دو مرکز است که مرکز یادگیری محلی شهید صفری ناحیه دو اردبیل و مرکز یادگیری عترت روستای کوچنق مشگین‌شهر مجری این طرح هستند.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مشارکت‌کننده در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: فرمانداری‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، هنرستان‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین در اجرای این طرح یاریگر ما هستند.

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با انتخاب دو مرکز فعالیت‌ها در این حوزه شروع شده و انتظار می‌رود با یک روند مناسب طرح‌های توسعه‌ای را در این بخش شاهد باشیم تا اهداف صد درصدی در این حوزه تحقق پیدا کند.

وی به شناسایی و نیازسنجی مخاطبان در اجرای این طرح‌ها و سرعت عمل اجرایی در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: با تعامل و همکاری خوب خیرین و سرمایه‌گذاران بخش‌های غیردولتی، تلاش می‌شود تا با توسعه مشاغل خرد و کوچک در مناطق شهری و روستایی برای زنان آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

گنجی اظهار کرد:‌ در قالب این طرح علاوه بر مهارت و حرفه‌آموزی، سعی بر توسعه آموزش‌های زندگی است که در این باب باید صدا و سیما نیز یاریگر ما بوده و مراکز فنی و حرفه‌ای نیز امکانات خود را تا حد امکان در اختیار اجرای این طرح قرار دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: با دستور استاندار اردبیل قرار شد در حوزه‌های مختلف این طرح به صورت کارگروهی مشخص مورد رصد و پیگیری قرار گیرد تا نتیجه و خروجی آن به نفع توسعه اشتغال و کاهش آسیب‌های جامعه باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان