افزایش 2 برابری مراجعان سرپایی کرونا در سبزوار


افزایش 2 برابری مراجعان سرپایی کرونا در سبزوار

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد مراجعان سرپایی کرونا در بیمارستان واسعی این دانشگاه طی هفته جاری نسبت به ماه گذشته 2 برابر افزایش یافته که بیانگر زنگ خطر شیوع موج جدید ویروس کرونا است.

دکتر علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس آخرین آمار طی شبانه روز گذشته، ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سبزوار و شهرستان‌های جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به اورژانس مرکز آموزشی درمانی واسعی ۲ برابر افزایش یافته و هم اینک ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی بستری هستند که از این تعداد ۱۰ بیمار با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

دکتر مسلم ادامه داد: طی روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد و مجموع جانباختگان این بیماری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به ۵۵۸ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین طی روزهای گذشته سه بیمار مشکوک مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

مسلم افزود: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات عید نوروز از همه مردم تقاضا می شود از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید خودداری کرده و از تدارک برای مسافرت و دید و بازدید در ایام نوروز پرهیز نمایند.

وی گفت: هر گونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی