برف و سرما استان اردبیل را دربرگرفت


برف و سرما استان اردبیل را دربرگرفت

اردبیل - ایرنا- سرمای شدید در ششمسن روز اسفند ماه تمام مناطق استان اردبیل را در برگرفته و در بعضی شهرستان‌ها با بارش برف و کولاک همراه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش برف سبک در اردبیل با سرما و وزش باد سرد از جانب شمال‌شرق با بیشینه سرعت 65 کیلومتر در ساعت همراه بوده و سبب کولاک در گذرگاه‌های این شهر شده است.

موج هوای سرد علاوه بر اردبیل دیگر نقاط این استان را نیز در بر گرفته و در شهرستان های نیر ، نمین، پارس آباد و بیله‌‍سوار با بارش برف و کولاک همراه است.

ساکنان جلگه گرمسیر مغان که از ابتدای پاییز و زمستان امسال از برف محروم بودند اکنون و درحالیکه 6 روز از پایان چله زمستان سپری می‌شود هوای سرد و برفی را تجربه می‌کنند.

استقرار برودت منفی 5 درجه در شهرستان‌های گرمسیر پارس‌آباد و بیله‌سوار در این هنگام سال کم سابقه است.

دمای کنونی ایستگاه مرکزی و فرودگاه اردبیل،خلخال و نیر منفی 8، نمین و سرعین منفی 9 و گرمی، فیروزآباد کوثر و مشکین‌شهر منفی 2 درجه سانتی‌گراد است.

این موج برف و سرما ناشی از ریزش توده هوای سردی است که از بالکان و شرق اروپا تا منتهی الیه شرق روسیه گسترش یافته و از گستره‌های آبی خزر و سیاه رطوبت دریافت می‌کند.

مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و ناپایدار و وقوع پدیده‌هایی چون بارش برف در نواحی شرقی، شمالی و قسمتی از پهنه مرکزی استان اردبیل تا پنجشنبه از ساکنان منطقه خواسته است تا موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

پرهیز از سفرهای غیرضروری و در صورت لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی، پرهیز از کوهنوردی و بیابان نوردی، بازبینی دمای مکان‌های حساس به سرما، صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز شهری و رانندگی با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه ازجمله این موارد هستند.

مرکز پایش راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بارش برف در تمام نقاط این استان و کولاک خفیف در بعضی مقاطع اعلام کرد: تمام جاده‌های اصلی منطقه باز هستند و رانندگان در صورت ضروت سفر باید زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه برانند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ساکنان منطقه از اواخر بهمن با برف و سرمای پی در پی مواجه هستند و براساس نقشه‌های همدیدی و پیش‌یابی هواشناسی به نظر می‌رسد هوای سرد و برفی بطور متناوب طی نیمه اول اسفند در منطقه حاکم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا