کمبودی برای کالاهای اساسی بازار شب عید در چهارمحال وبختیاری وجود ندارد


کمبودی برای کالاهای اساسی بازار شب عید در چهارمحال وبختیاری وجود ندارد

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمبودی برای کالاهای اساسی در شب عید وجود نخواهد داشت و همزمان با بازار شب عید، کالای مورد نیاز بازار به ‌موقع عرضه می‌شود.

الله‌کرم نصیری روز چهارشنبه در نشست مشترک تنظیم‌ بازار استان تاکید کرد: در بازار شب عید سال ۹۹غرفه‌های توزیع میوه، جانمایی مناسبی نداشت و به همین علت، توزیع میوه در مناطق مختلف براساس برنامه زمان‌بندی انجام نشد و در همین راستا برای تامین و عرضه به‌موقع میوه تنظیم بازار شب عید باید میوه در زمان مناسب و با قیمتی پایین‌تر از بازار به دست مردم برسد.
نصیری به استقبال نکردن مردم از خرید میوه شب عید در استان اشاره و پیش‌بینی کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت میوه، مردم شهرستان‌ها از این طرح استقبال می‌کنند و باید میوه مورد نیاز آن‌ها به‌موقع در بازار عرضه شود.
وی یادآور شد: سایر کالاهای اساسی مورد نیاز استان مانند قند، شکر، روغن خوراکی و برنج به‌میزان کافی در انبارها موجود است و مردم در این رابطه نگرانی نداشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بنا بر پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای ستادهای تنظیم بازار در سطح کشور منطقه‌بندی مشخص می‌شود و براساس پیشنهادات اولیه، استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر در یک منطقه قرار می‌گیرند.
به گزارش ایرنا، ۵۵۰ تن میوه مرغوب شامل ۳۵۰ تن پرتقال شمال و ۲۰۰ تن سیب درختی شهرکرد و سمیرم برای تنظیم بازار شب عید چهارمحال و بختیاری خریداری و ذخیره شده است.
قرارداد خرید میوه تنظیم بازار شب عید چهارمحال و بختیاری از سوی اتحادیه تعاونی تعاون روستایی استان منعقد شده است و قیمت میوه شب عید از سوی کمیته راهبری میوه استان تعیین و با پنج تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.
سال گذشته برای تامین میوه در بازار شب عید در چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۲۰۰ تن پرتقال شمال و جنوب و سیب درختی خریداری و توزیع شد.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک تنظیم‌ بازار استان‌های سراسر کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !