همه حوضه‌های آبریز و سدهای خوزستان، در کنترل‌اند


همه حوضه‌های آبریز و سدهای خوزستان، در کنترل‌اند

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه مسائل مرتبط با آب در استان در حال مدیریت است، گفت: همه حوضه‌های آبریز و همچنین روان‌آب‌ها و سدها در استان خوزستان، به خوبی در حال مدیریت و کنترل هستند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت دیسپاچینگ آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معضلات خوزستان این است که هم در سال‌های خشکسالی و هم در سال‌های پرآبی دچار مشکلاتی می‌شود و این مشکلات، بر زندگی مردم بسیار اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در آستانه بهار و احتمال بارش‌های بیشتر، برای بررسی آخرین وضعیت سدهای خوزستان و روان‌آب‌ها، دبی آب و پیش‌بینی‌های کارشناسان در خصوص احتمالات آینده، از مرکز مدیریت دیسپاچینگ آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کردیم.

استاندار خوزستان گفت: یک سیستم مانیتورینگ بسیار قوی در این مرکز وجود دارد که می‌تواند وضعیت را از سرچشمه تا انتهای ورودی آب‌ها در اختیار سازمان آب و برق قرار دهد و مسیرهای مختلفی که ممکن است رودخانه طغیان کند و یا روان‌آب‌ها زیاد شود، در این سیستم دقیقا ترسیم می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: متخصصان جوان مسلط، مسئول بخش‌های مختلف این سیستم هستند و مدیریت بسیار خوبی در زمینه همه مسائل مرتبط با آب در حال انجام است.

وی افزود: همه حوضه‌های آبریز و همچنین روان‌آب‌ها و سدها در استان خوزستان، به خوبی در حال مدیریت و کنترل هستند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدوارم این سیستم نرم‌افزاری به روزی که در سازمان آب و برق خوزستان تعریف شده است، بتواند برای تصمیم‌گیری به موقع در خصوص مدیریت آب‌ها در استان به کمک مدیران بیاید تا مردم خوزستان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن