سخنگوی کاخ سفید:پاسخ به حملات در عراق تشنج‌زا نخواهد بود


سخنگوی کاخ سفید:پاسخ به حملات در عراق تشنج‌زا نخواهد بود

نیویورک- ایرنا- سخنگوی کاخ سفید با این ادعا که ایران بابت اقدامات گروه‌های نیابتی در عراق مسئول است، گفت حق دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم اما به شیوه و زمانی انجام خواهد شد که باعث تشنج و بی‌ثباتی در عراق نشود.

به گزارش ایرنا، جن ساکی روز چهارشنبه در نشست خبری خود این ادعا را مطرح کرد و درباره ارتباط برجام و موضوع موشکی ایران هم افزود: همانطور که می‌دانید، ایران برای مدت طولانی در حال اجرای کامل برجام بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری هم کاملا روشن کرد که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم آماده است اقدام مشابهی انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: همچنین از آن برای توافقی محکم‌تر و طولانی‌تر استفاده خواهد کرد که شامل توجه به موشک بالستیک و دیگر نگرانی‌هایی که شرکای منطقه‌ای و اروپایی ما از اقدامات ایران دارند، می شود.

ساکی مدعی شد: آمریکا دعوت اروپا برای گفت‌وگو را گشایشی برای دیپلماسی می‌داند. همانطور که می‌دانید هیچ برنامه‌ای برای عقب‌نشینی از تحریم‌ها یا کاهش تحریم‌ها همانگونه که درخواست شده است، نداریم. منتظریم ببینیم پاسخ ایران به دعوت اروپا چیست.

وی درباره ارتباط ایران و حملات اخیر راکتی به منطقه سبز عراق هم گفت هنوز منتظر نتایج تحقیقات هستیم اما همانطور که در تماس تلفنی شامگاه گذشته رئیس جمهوری با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مطرح شد ما ایران را به خاطر اقدامات گروه‌های نیابتی آن مسئول می‌دانیم.

سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: حق دفاع از خود را در شیوه و زمانی که انتخاب می‌کنیم، برای خود محفوظ می‌دانیم. ما با ابزارهایی مرئی و نامرئی بر اساس جدول زمانی که انتخاب می‌کنیم، پاسخ خواهیم داد اما نه به گونه‌ای که در گذشته شاهد بودید تا باعث افزایش تشنج شود.

ساکی مدعی شد این همان چیزی است که ایران از بی‌ثباتی در عراق می‌خواهد. این اولویت ما است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم