افزایش مبتلایان کرونای انگلیسی در استان مرکزی


افزایش مبتلایان کرونای انگلیسی در استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی 4 مورد جدید مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، ️دکتر سید محمد جمالیان گفت: سه مورد از موارد جدید شناسایی شده در شهر اراک هستند که از نزدیکان فردی هستند که روز گذشته کرونای انگلیسی وی محرز شده بود.

️او گفت: یک مورد جدید دیگر نیز که امروز شناسایی شد، ساکن شهرستان تفرش است و علیرغم تاکید مسئولین حوزه سلامت در مراسم عروسی در تهران شرکت کرده بوده است.

️دکتر جمالیان گفت: عدم توجه به توصیه های بهداشتی و ساده انگاری این ویروس وحشی سبب شیوع نوع جهش یافته خواهد شد که وجود آن در استان همه افراد را تهدید می کند.

️وی با اشاره به مراودات استان مرکزی با استان هایی که درگیر نوع جهش یافته کرونا شده اند، اظهار کرد: نوع جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی با میزان سرایت بالاتر و کمون کمتر و میزان مرگ و میر بالاتر همراه است و تا زمانی که جامعه واکسینه نشود این ویروس دچار جهش می شود.

جمالیان تصریح کرد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی هاست که اگر جدیت لازم به عمل نیاید گرفتار موج سنگینی خواهیم شد.

️وی گفت: اگر شرایط به همین منوال باشد روزهای سخت و نفس گیری را پیش رو خواهیم داشت.

️دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: این روز ها، با زدن یک ماسک ساده و عدم حضور در اماکن شلوغ به خصوص در روزهای پایانی سال، به جای عزاداری برای عزیزانمان زندگی را به آنها هدیه دهیم تا حسرتی برای کسی نماند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل