تصاویر احتمالی از نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک و مک پرو منتشر شد


تصاویر احتمالی از نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک و مک پرو منتشر شد

انتظار می‌رود اپل به‌زودی مک پرو کوچک‌تر و آی‌مک 24 اینچی را با طراحی جدید و پردازنده‌ی اپل سیلیکون به بازار عرضه کند.

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید اپل درصدد است کامپیوترهای مک خود را در کالبد و قلب تپنده‌ای جدید به‌روز کند. تاکنون، شایعات از عرضه‌ی آی‌مک ۲۴ اینچی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی خبر می‌دادند که احتمالا در بطن آن‌ها پردازنده‌ی بهبودیافته M1 جای خواهد گرفت. گفته می‌شود آی‌مک جدید از طراحی مدرن و حاشیه‌های باریک مانند نمایشگرهای پرو دیسپلی XDR یا زبان طراحی آیپد پرو بهره خواهد برد و این احتمال وجود دارد اپل نمایشگر سنتی با نور پس‌زمینه‌ی LED را کنار بگذارد و از فناوری مینی LED برای بهبود نمایشگر بهره ببرد.

بنابر گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، آی‌مک بازطراحی‌شده با گزینه‌های رنگی متنوعی همچون نقره‌ای، خاکستری فضایی، سبز، آبی آسمانی و رُزگلد ساخته می‌شود. دراین‌میان، گفته می‌شود اپل می‌کوشد کامپیوتر ورک‌استیشن مک پرو را بازطراحی و قلب تپنده‌ی آن را به قوی‌ترین پردازنده‌ی اپل سیلیکون مجهز کند. شواهد نشان می‌دهد ابعاد این محصول بسیار کوچک‌تر از اندازه‌ی مک پرو کنونی خواهد بود و به‌نوعی می‌تواند یادآور کامپیوتر نوستالژی Power Mac G4 Cube باشد.

تصاویر احتمالی از نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک و مک پرو منتشر شد

تصاویر مفهمومی نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک را با نمایشگر لبه‌به‌لبه و رنگ‌هایی شبیه به آیپد ایر نشان می‌دهد. پراسر خاطرنشان می‌کند در تصاویر مذکور، به‌صورت مفهومی درگاه‌های ورودی و خروجی فعلی وجود دارد. او پشت دستگاه را مشاهده نکرده است؛ بنابراین، صحت‌وسقم آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تصاویر احتمالی از نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک و مک پرو منتشر شد

براساس گزارش‌های قبلی، اپل درکنار فیس آی‌دی، ساخت کامپیوترهای مک مجهز به مودم‌ سلولار را آغاز کرده است؛ اما به‌نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از این دو ویژگی به‌زودی ارائه شود. پیش‌تر، گفته می‌شد فیس آی‌دی اولین‌‌بار در آی‌مک بازطراحی‌شده ارائه خواهد شد؛ اما گزارش جدید حاکی از آن است که این ویژگی به نسل دوم این محصول موکول شده است.

به‌گفته‌ی منابع مطلع، نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک بزرگ‌ترین بازطراحی بصری اپل در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند و اپل دو نسخه از آی‌مک با نام رمز «J456» و «J457» در دست تولید دارد که احتمالا جایگزین آی‌مک ۲۷ و ۲۱٫۵ اینچی کنونی خواهند شد. سرانجام، به این نکته باید اشاره کرد که پراسر دستگاه‌های افشاشده را نمونه‌های اولیه توصیف کرده است؛ بنابراین، محصول نهایی می‌تواند با تغییراتی مواجه شود. ناگفته نماند زمان دقیقی برای معرفی و عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر