کنترل ورودی‌های پلدختر از سمت خوزستان تشدید شود


کنترل ورودی‌های پلدختر از سمت خوزستان تشدید شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: انسداد کامل ورودی این شهرستان از سمت خوزستان و آزادراه پل زال تنها راه جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی و تشدید نظارت و کنترل در این مسیر ضروری است.

علی صفدر سیاووشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از گذشت یک سال از حضور ناخوانده کرونا در کشور، نگرانی از همه گیری نوع جهش یافته کرونای انگلیسی با نزدیک شدن به بهار ۱۴۰۰ و افزایش سفرها بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی چندین برابر ویروس قبلی است افزود: ویروس جهش یافته نوع جدید بیشتر کودکان و سنین پایین تر از ۲۰ سال را درگیر می کند و این نشان می دهد که مقابله با کرونا باید شدت بیشتری بگیرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: ۲ مورد فوت اطفال براثر کرونای انگلیسی در استان خوزستان گزارش شده است و برای جلوگیری از شیوع این ویروس در پلدختر تنها راه، تشدید ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی از مناطق جنوبی قبل از روستای پا علم در محل آزاد راه پل زال به شهرستان است.

سیاووشی افزود: چنانچه ورود خودروهای غیربومی را در مدخل ورودی شهر پلدختر ممنوع کنیم تاثیری نخواهد داشت و روستاهای واقع در مسیر به خطر می افتند بنابراین باید از ورود خودروهای پلاک خوزستان از محل آزاد راه پل زال جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در موج سوم کرونا و تکمیل ظرفیت تختهای بیمارستانی، خدمات دهی به بیماران عادی در بیمارستان امکان پذیر نبود و کادر درمان مجبور به حمل اکسیژن از مرکز استان به شهرستان بودند.

وی افزود: اکنون با پیگیری مسئولان و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز وضعیت تجهیزات نسبت به گذشته تغییر کرده اما این دلیل بر عادی انگاری شیوع کرونا نیست.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: تب سنجی در شرایط شیوع ویروس کرونای انگلیسی ارزشی ندارد و تنها اتلاف وقت و خودفریبی است بنابراین تنها راه مقابله با آن جدیت در اجرای ممنوعیت ورود خودروها به پلدختر است.

سیاووشی با بیان اینکه بهترین راه قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است یادآور شد: همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌ فیزیکی، شستن دست‌ها و حضور نیافتن در اجتماعات تنها راه جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز